ریس یوفا و نایب ریس فیفا، میشل پلاتینی، در سفر روز یک شنبه خود تعهد خود را مبنی بر حمایت تکنیکی از فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد. در ضمن وی تبریکات خود را برای قهرمانی تیم ملی افغانستان در بازیهای جنوب شرق آسیا ( ساف ۲۰۱۳) به شخصیت های برجسته کشور، ابراز کرد.

 در یک کنفراس خبری که با حضور بیش از ۵۰ نفر از اصحاب رسانه در استادیوم فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شد،  آقای پلاتینی گفت که " من فکر می کنم الان وقت احترام به فدراسیون فوتبال افغانستان است. خیلی خوشحال هستم که در افغانستان هستم."

در رابطه با حمایتی که یوفا می تواند از فدراسیون فوتبال افغانستان انجام بدهد وی خاطر نشان کرد که " ما اجازه نداریم که به طور نقدی کمک کنیم، اما ما می توانیم در زمینه های دیگر از قبیل رشد پایه ای فوتبال در افغانستان همکاری داشته باشیم. ما مفتخریم که می توانیم افغانستان را در این زمینه کمک کنیم."  کمک یوفا به افغانستان از طریق چهار چوب تفاهم نامه ای که قبلا بین یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا منعقد شده است، صورت می گیرد.

در طول سفر کوتاه وی، آقای پلاتینی از بازیکنان جوانی که در "جشنواره فوتبال" در استادیوم فوتبال افغانستان حضور داشتند دیدن به عمل آورد ، وی  نهار را همراه بازیکنان لیگ برتر( روشن)  صرف کرد و در ادامه ملاقات کوتاهی با ریس جمهور کرزی داشت.