تمام هژده بازیکنان تیم د میوند اتلان لیگ برتر افغانستان روشن- نه بازیکن از کندهار، شش بازیکن از هلمند، سه بازیکن از نیمروز- جمع مربی و کارمندان بخش مربیگیری به دور یک دسترخوان پلاستیکی جمع بودند. تخم خوشبو مخلوط شده با مرچ، پیاز، بادنجان رومی و مساله ها در تخم پزی های گرم روی دسترخوان گذاشته شده بود. نان خشک و پنیر خامه ای، با چای سبز در اطراف صفره دیده میشد. 

چای صبح به زودی صرف شد، و همه برخاسته و آماده جمع کردن بشقاب ها و پیاله های خالی شدند و دسترخوان را پاک کردند. بعد، بازیکن دفاعی میروس نیمروزی (#۱۳) از میان لباس های فوتبال لاوداسپیکر ها را بیرون نموده و موسیقی را پخش کرد. لست از آهنگ های پشتو بود که شاید در عروسی های مناطق جنوبی شنیده باشید. 

حتما تخم مرغ را که نوش جان کرده بودند، بسیار قوی بود. به زودی، تمام افراد در اطاق کف میزدند و آواز میخواندند، و از هم تیمی های خود خواهش میکردند تا در میدان آمده و مجرایی بدهند. بهترین هنرنمایی را در این میدان بازیکن دفاعی عبدل قیوم همت (#۵) داشت، و ثابت ساخت که داشتن حرکات زیبا پا در میدان فوتبال بسیار مهم است اما در میدان های دیگر هم کارآمد است. 

د میوند اتلان شاید توازن خوب میان داشتن سلوک و رفتار خوش طبع در خانه بازیکنان لیگ برتر افغانستان روشن—جایکه بازیکنان تمام هشت تیم RAPL  زندگی میکنند و رویداد فوق صورت گرفته بود- و رویکرد جدی برای تمرین نمودن که هر روز ساعت ۶ صبح آغاز میشود، دریافته باشند. بلاخره، هر بازیکن تیم یا یک سمستر مکتب یا (بعضی ها) رخصتی های وظیفه خود را از دسته داده تا در لیگ برتر افغانستان روشن اشتراک نمایند. مهاجم تیم سید باقر آغا (#۱۱) گفت، "در هلمند بخاطر وظیفه با کمی مشکلات روبرو شدم چون من برای لیگ برتر افغانستان روشن به کابل آمدم. اما میخواهم تیم د میوند اتلان را در کسب جام کمک کنم. دوم اینکه، میخواهم مطرح شوم و در تیم ملی افغانستان انتخاب شوم." 

تیم د میوند اتلان نخستین بازی فصل ۲۰۱۳ RAPL خویش را جمعه هفته گذشته بازی نمودند و با نتیجه ۲-۰ مقابل تیم جنوب شرق د اباسین څپې شکست خوردند، با وجود اینکه سه ضربه بیشتر به دروازه حریف زده بودند. ناخوشایندی در چهره بازیکنان ظاهراََ به نظر میرسید، قسمیکه آنها تکرار مسابقه را فردای همان روز از طریق تلویزیون طلوع تماشا می نمودند.

 یک باخت دیگر در مقابل تیم مرکزی عقابان هندوکش این جمعه ساعت ۴ بعد از ظهر در استدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به شکل قطعی شانس صعود آنها به مرحله حذفی را از بین خواهد برد.

سرمربی مختار روفی در این مورد گفت: "در این هفته تمرینات را به شکل سقیلتر ادامه دادیم و میخواهیم تغیرات تاکتیکی و تنظیماتی را ایجاد نمائیم. امروز، بطور مثال، توپ را لمس هم نکردیم. فقط کوشش میکنیم آنها را آماده بسازیم." او تصدیق میکند که تیم عقابان هندوکش به مربیگری الیاس منوچهر یک حریف قوی و منظم خواهد بود. اما، هنوز هم مطمین بود که میتوانند برنده شوند.

در پهلوی این همه، بازیکنان در ولایت های شان با بازی نمودن در مقابل تعداد زیاد تماشاچیان عادت دارند. استدیوم فوتبال کندهار در جریان بعضی مسابقات میزبان بیشتر از ۲۰/۰۰۰ تماشاگر میباشد- بطور مثال زمانیکه تیم ولایت هرات در مقابل تیم ولایت کندهار مسابقه میداشته باشد. فوتبال در ولایات نیمروز و هلمند هم از شهرت خاص برخوردار است. بازیکنان این ولایت ها ادعا میکنند که فوتبال نسبت به کرکت در ولایت های شان خیلی ها شهرت دارد.

پس این جمعه ساعت ۴ بعد از ظهر تلویزیون طلوع یا لمر و یا هم پخش زنده یوتیوب (YouTube) را تماشا کنید و یا هم به رادیو آرمان یا رادیو اراکوزیا گوش دهید، تا بدانید که چگونه این بازیکنان جذاب و کاریزماتیک جنوب افغانستان در مقابل تیم مرکز افغانستان عقابان هندوکش بازی میکنند. اما قبل از آن ساعت ۴ بعد از ظهر روز پنجشبه بازی میان تیم شمال افغانستان سیمرغ البرز و تیم شرق افغانستان د سپین غر بازان را فراموش نکنید.