(FIFA.com) 21 عقرب ۱۳۹۶

اخیراً با به پایان رساندن موفقانۀ فصل ششم، لیگ برتر افغانستان در راستای بهبود فوتبال در کشور یک گام مثبت و بی‌سابقۀ دیگر برداشت. در رویداد نهایی و تازۀ فصل ششم در سال ۲۰۱۶ میلادی، شاهین آسمایی با مغلوب نمودن حریف خود، د میوند اتلان، اینک برای چهارمین بار عنوان قهرمانی لیگ برتر افغانستان را کسب نمود. 

رقابت های سال جاری در نخستین روزهای ماه سپتامبر آغاز شد و به صورت معمول هشت تیم برتر که از هشت حوزۀ مختلف افغانستان نمایندگی می‌کنند، در دو گروپ، در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان واقع در پایتخت کشور با هم به رقابت پرداختند. 

در فرجام، دو تیم برتر و پرطرفدار این لیگ به تاریخ ۵ عقرب سال ۱۳۹۶ در پایتخت کشور با هم به رقابت پرداختند. طوری که، شاهین آسمایی به تعقیب دقایق اضافۀ بازی با نتیجۀ ۴ – ۳ حریف خود، تیم د میوند اتلان را شکست داد و عنوان قهرمان این لیگ را کسب نمود. 

در جریان ماه‌های سپتامبر و اکتوبر سال جاری، هزاران علاقه‌مند از هر گوشه و کنار کشور برای تماشای این رقابت‌ها از نزدیک، در استیدیوم فدراسیون فوتبال دور هم جمع شدند، در حالی که، هزاران تن علاقه‌مند دیگر، این رویداد را از طریق شبکه‌های تلویزونی تعقیب نمودند. مسابقات نیمه‌نهایی و نهایی این فصل در شعاع نورافکن‌های بزرگی که تازه در استیدیوم نصب گردیده، به صورت بی‌سابقه پس از حدود پنج دهه، در جریان شب برگزار گردید. 

سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان، آقای علی‌رضا آغازاده به مقامات نهاد فیفا گفت: "افغانستان از مدت زیادی به این‌سو از جنگ‌های داخلی، تشنج‌های قومی، و همچنان از تغیرات سیاسی متأثر بوده که باعث ترس و انزجار شدید مردم کشور شده،" ایشان افزودند: "در کنار سایر برنامه‌ها برای رسیدن به وحدت ملی، فوتبال یکی از مؤثرترین راه‌ها در این عرصه محسوب می‌شود و از این طریق ما پیام‌های صلح و همدلی را به سمع مردم خود رسانیده و زمینۀ وحدت ملی را فراهم نموده می‌توانیم." 

"با توجه به این عوامل، فدراسیون فوتبال افغانستان، در همکاری با سایر نهادهای خصوصی و همچنان با تلاش‌های لیگ برتر افغانستان، برنامه‌های متعدد و مؤثر برای ایجاد وحدت در میان مردم راه‌اندازی نموده."

در یک نامه به فدراسیون فوتبال افغانستان، رئیس فیفا، آقای گیانی انفانتینو بر اساس یک دوره کمپاین مؤفقانۀ دیگر، به قهرمانان و کارگردانان این رویداد پیام تبریکی ارائه نمود. 

ایشان اظهار نمودند: "جای خرسندی‌ست که اینک به تیم شاهین آسمایی برای چهارمین دور قهرمانی شان تبریکی عرض می‌دارم! کسب این عنوان قهرمانی، نمایندگی از شایستگی این تیم می‌کند و زحمات شایان تمام بازیکنان، مربیان، هیئت اداری، تمام کارکنان فنی و تخنیکی این تیم و نیز تلاش‌های علاقه‌مندان این تیم برای رسیدن به این پیروزی قابل وصف می‌باشد."

"به نمایندگی از کانون کارگردانان فوتبال، من می‌خواهم از تیم شاهین آسمایی و از تمام دست‌اندرکاران این انجمن برای همکاری و نشر پیام‌های مثبت در عرصۀ فوتبال اظهار سپاس کنم."

برای تماشای کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر فصل ششم لیگ برتر افغانستان به آدرس (www.youtube.com/afghanpremierleague) مراجعه کنید. برای تماشای تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ (Afghanpremierleague.official)  را لایک کنید. 

این مقاله در لینک ذیل قابل دسترسی می‌باشد: 

http://www.fifa.com/live-scores/news/y=2017/m=11/news=afghan-premier-lea...