مردان حاجی معروف رستموف، قهرمانان فصل گذشته و نمایندگان پایتخت، در سومین و آخرین دیدار خود در مرحلۀ گروهی، به مصاف سپین غر بازان رفتند و این تیم را با نتیجۀ ۳ – ۱ مغلوب ساخته، با کسب سه امتیاز دیگر، از گروه "الف" با بیشترین امتیازات به مرحلۀ نیمه نهایی صعود کردند. این رقابت جالب، امروز، ۲۳ میزان ۱۳۹۷، ساعت ۰۶:۰۰ بعد از ظهر در استیدوم فدراسیون فوتبال افغانستان راه‌اندازی شد.

هر دو حریف قبلاً با دو تیم دیگر گروه "الف"، اباسین څپې و موج‌های آمو، که هر یک به ترتیب ۳ و ۱ امتیاز برای خود ذخیره دارند، رقابت انجام داده اند. شاهین در نخستین رقابت فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی به مصاف موج‌های آمو رفت، و با نتیجۀ ۲ – ۰ این تیم را شکست داد، در حالی که، سپین‌غر بازان در رقابت دوم خود، هفتمین رقابت فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی به مصاف موج‌های آمو رفت و این رقابت با نتیجۀ تساوی به پایان رسید. سپین غر بازان در نخستین رقابت خود، دومین رقابت مرحلۀ گروهی در برابر اباسین څپې رفت و با نتیجۀ ۳ – ۲ مغلوب شد، اما شاهین آسمایی در دومین رقابت خود، پنجمین رقابت مرحلۀ گروهی، با این تیم مقابل شد و با نتیجۀ ۱ – ۰ این تیم را مغلوب ساخت و سه امتیاز دیگر نیز کسب کرد. دو تیم متذکره، اباسین څپې و موج‌های آمو در تاریخ ۲۵ به مصاف هم می‌روند.

د سپین‌غر بازان از نخستین دقایق بازی محکوم بود به دریبل شدن توسط شاهین آسمایی. نخستین حملات ضعیف توسط حریف قوی سپین غر بازان اعمال شد، در حالی که، د سپین غر بازان نیز هیچ فرصت ضد حمله را از دست نداد، اما فایده‌ای نیز حاصل نکرد و حریف خود را زیاد با تهدیدهای جدی مواجه نساخت.

در جریان تمام ۴۵ دقیقۀ نخست، هر دو تیم مساویانه میدان را در اختیار داشتند و در برابر هم به صورت سریع و جدی مبارزه کردند، اما هیچ یک نتوانست گولی به ثمر برساند، گرچند، شاهین آسمایی بیشتر حاکم به نظر رسید و حریف شان همواره دست‌پاچه بود و تنها از ضد حملات برای متأثر ساختن جانب مقابل بهره‌برداری کرد. نیمۀ نخست با نتیجه ۰ – ۰ به پایان رسید.

د اباسین څپې ظاهراً نیمۀ دوم را با جدیت فوق‌العاد و به احتمال زیاد بر حسب برنامۀ پیش‌فرض برای ترتیب حملات و بدون نگرانی از خط دفاعی خود آغاز کرد. گرچند، در جهت دیگر، بازیکنان شاهین آسمایی با دانش، تجربه و حوصلۀ فراوان، تنها در کمین بهترین فرصت نشستند. 

بلاخره ناصر حسینی در پی ضد حملۀ دقیقی که توسط هم‌تیمی‌هایش ترتیب شد، در دقیقۀ ۵۹، نخستین گول بازی را به ثمر رساند. 

اما د سپین‌غر بازان حاضر نبود به این زودی باخت خود را قبول کند، و ۱۵ دقیقه بعد، هدایت الله قریشی با استفاده از یک ضربۀ آزاد و یک شوت بسیار قدرتمند و دقیق به جانب دروازۀ کاوش حیدری، گول تساوی را به ثمر رساند. 

شاهین آسمایی، پس از این گول تساوی فوق‌العاده جدی شد و الی آخرین دقایق بازی، همواره به جانب دروازۀ حریف خود حمله کرد، در نهایت، این تیم یک ضربۀ پنالتی به دست آورد. انور اکبری این پنالتی را شوت کرد و گول دوم تیم خود را به ثمر رساند، طوری که در فاصلۀ نه چندان زیاد پس از این، در دقایق اضافی بازی، بازیکنان شاهین آسمایی هنوز هم برای ادامۀ تلاش‌ها در نزدیکیی دروازۀ حریف شان انرژی و اشتیاق فراوان داشتند. طوری که، این تلاش‌ها در دقیقۀ ۹۴ مفید واقع شد و حشمت الله بارکزی گول سوم و نهایی را را به ثمر رساند. 

در حالی که برای تیم سپین‌غر بازان، در فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی، اینجا آخر خط بود، شاهین آسمایی، این تیم عالی، با نتیجۀ ۳ – ۱ اکنون با سه امتیاز دیگر در صدر جدول "الف" یک بار دیگر به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یافت. 

 

برای تماشای لحظات برتر این رقابت، عضویت صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague)  را کسب کنید. عکسهای بازیکنان و تیمهای مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.