یک روز بعد از تجلیل صد سالگی استقلال کشور، هزاران علاقه‌مند فوتبال در مراسم گشایش فصل هشتم لیگ برتر افغانستان برای حمایت از تیم‌های مورد علاقۀ شان و گذراندن لحظات شاد در استیدیوم فدراسیون فوتبال کشور کنار هم حضور یافتند. نمایندۀ زون شمال کشور، تیم سیمرغ البرز به مصاف قهرمان فصل گذشته طوفان هریرود، رفت. 

مراسم گشایش فصل هشتم لیگ برتر افغانستان امروز، ۲۹ اسد سال ۱۳۹۸ رأس ساعت ۰۴:۰۰ بعد از ظهر با مراسم ویژه به منظور تجلیل از صدمین سالگرد استقلال کشور با اجراهای زنده از هنرمندان محبوب کشور راه‌اندازی شد. هردو تیم در هیاهوی طرفداران خود با وضع فشار جدی و بدون‌وقفه بر یکدیگر، نیمۀ نخست این رقابت را با شایستگی تمام آغاز نمود تا رقابت تنگاتنگ با حریف خود را تسهیل نمایند. در حالی که، هیچ یک از دو تیم پایان بازی هیچ امتیازی به نفع خود کسب نکردند و نیمه اول را با تساوی ۰-۰ به پایان رساندند.

با برگشت در نیمۀ دوم، تیم طوفان با انگیزه تر از نیمه نخست بازی جالبی از خود به نمایش گذاشت و بازیکن شائستۀ این تیم، نبی اسحاقزی با به ثمر رساندن گول اول بازی در دقیقه ۷۷ نتیجه بازی را به نفع تیم خود رقم زد. 

در نهایت نیمۀ دوم این رقابت پرهیجان با نتیجۀ ۱ – ۰ به نفع طوفان هریرود به پایان رسید و نبی اسحاقزی از تیم طوفان هریرود و زننده تک گول این دیدار لقب بهترین بازیکن این دیدار را کسب نمود.

په آخر کې، لوبه د ۱-۰ په توپير د طوفان هریرود لوبډلې په ګټه پایته ورسیده او نبي اسحاقزۍ د طوفان هریرود د ګټي ګول ترسره کولو لپاره د لوبې غوره لوبغاړی وټاکل شو.

برای معلومات بیشتر در مورد مسابقات لیگ برتر افغانستان به ویب‌سایت (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر این رقابت‌ها در صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) قابل دسترسی است. برای تماشای تصاویر تازۀ تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک نمایید.