در بازی که همگان در انتظار آن بودند، مدافع عنوان قهرمانی، طوفان هریرود در مقابل شاهین آسمایی از کابل در اولین بازی از دور رفت نیمه نهایی قرار گرفت. هر دو تیم با دو برد و یک تساوی در مرحله گروهی پا به مرحله نیمه نهایی گذاشتند. حالا، هر تیمی که در مجموع دو بازی با گلهای بیشتری را زده باشد به فینال لیگ ۲۰۱۳ راه پیدا می کند.

شاهین آسمایی در شروع بازی علی رغم داشتن چهار بازیکن ملی پوش برای رسیدن به گل مشکلات زیادی داشت. مشکلی که آنها داشتند خیلی واضح و روشن بود، آنها
در سه بازی خود در مرحله گروهی تنها به چهار گل دست پیدا کرده بودند. اما طوفان هریرود هم با داشتن شش بازیکن ملی پوش هم اخیرا نقطه ضعفهایی را از  خود نشان داده است. آنها در آخرین بازی گروهی خود در مقابل تیم سیمرغ  تنها در نیمه دوم سه گل را پذیرفتند.

هافبک تیم طوفان با یک پاس زیبا و دیدنی غلامرضا یعقوبی را در پشت خط دفاعی شاهین صاحب توپ کرد. غلامرضا هم با یک کنترل زیبا توپ را از آن خود کرد و از فاصله دوازده متری توپ را به سمت چپ دوازه حریف فرستاد، توپ پس از برخورد به تیرک عمود وارد دروازه شد.  بعد از گل وی برای جشن گلزنی خود به سمت مربی خودشان، سید محسن حمیدی رفت.

بهترین شانس شاهین برای به تساوی کشیدن پنج دقیقه بعد به وجود آمد. مصطفی هاشمی با یک پاس عمقی فریبنده توپ را به امر الدین شریفی رساند. در حالیکه امر الدین فضای کافی برای تحرکت داشت با یک شوت عجولانه توپ را از کنار تیرک سمت چپ به بیرون فرستاد. علی رغم برتری در تصاحب توپ در نیمه اول شاهین هنوز در گلزنی مشکل داشت. سوت پایان نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع طوفان زده شد.

نیمه دوم را شاهین با فشار بیشتری شروع کرد اما باز هم در رساندن پاس نهایی برای مهاجمان خود مشکل داشتند. در دقیقه ۵۸ امر الدین شریفی بعد از چند دریبل زیبا از فاصله ۲۰ متری شوت  سنگین را روانه دروازه طوفان کرد که دروازه بان طوفان هم با یک حرکت زیبا توپ را از بالای تیرک افقی به بیرون فرستاد. دفاع لاغر اندام شاهین، سید محمد نیز شانس گلزنی در خود را دقیقه ۷۸ با یک ضربه سر آزمایش کرد اما یحیی زاده آن را نیز به خوبی از آن خود کرد.

تلاشهای نا امیدانه شاهین در آخرین دقایق تبدیل به یک کابوس شد. در دقیقه ۹۱، بازیکن مهاجم طوفان، حمید کریمی با یک حرکت در عمق خود را در یک مصاف تک به تک با دوازه بان شاهین دید. یوسف زی دروازه بان شاهین بعد از آنکه نتوانست توپ را مهار کند ، حمید را در محوطه هیجده قدم سرنگون کرد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. قبل از سوت پایان حمید کریمی با یک ضربه زیبا تمیش را دو بر صفر پیش انداخت.

حالا طوفان هریرود با یک برد، تساوی و یا حتی با یک باخت با گل خورده کمتر در بازی برگشت می تواند به فینال راه پیدا کند. در عوض، شاهین باید در بازی برگشت به یک برد با تفاضل گل مثبت ۳ دست پیدا کند تا در فینال حضور داشته باشد. اگر بازی برگشت هر دو تیم به تساوی دو بر دو بینجامد بازی به وقت اضافه خواهد رفت.

ویدیوی کامل بازی را می توانید در اینجا مشاهده کنید: