رقابت هیجان‌انگیز میان قهرمانان سال گذشته، شاهین آسمایی و د اباسین څپې امروز، ۱۹ میزان ۱۳۹۷ در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان راه اندازی شد. این پنجمین رقابت فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی و سومین رقابت از گروه "الف" بود. در پایان ۹۰ دقیقه مبارزه، شاهین با نتیجۀ ۱ – ۰ حریف خود را شکست داد و حضور خود را در مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل هفتم قطعی‌تر ساخت.

هر دو تیم در رقابت نخست مرحلۀ گروهی خود پیروز شدند و در رقابت امروز تلاش ورزیدند تا کار خود را برای صعود به مرحلۀ نهایی، تا حدی آسان‌تر بسازند. د اباسین څپې با وجود یک عده شانس‌ها نتوانست در نیمۀ نخست نسبت به حریف خود پیشی بگیرد، البته عملکرد شان در سمت راست به جانب دروازۀ حریف بد نبود اما نتوانستند از فرصت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

د اباسین څپې رقابت را با رفتار دفاعی آغاز کرد در حالی که شاهین همواره خط دفاعی آن‌ها را با حملات پی‌هم شسکت. بازیکنان سفید پوش در دقیقۀ ۳۵ بازی یک ضد حملۀ بسیار پرخطر ترتیب دادند اما، این کاوش حیدری (دروازه‌بان شاهین) بود که تیم خود را نجات داد و توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقۀ ۴۴ بازی، یک تهاجم از طرف راست میدان توسط شاهین آسمایی صورت گرفت، طوری که بازیکنان با پاس‌های دقیق توپ را به دروزاۀ حریف خود نزدیک ساختند و در نهایت هم مصطفی افشار توانست تیم خود را با نتیجۀ ۱ – ۰ پیشی بدهد.

د اباسین څپې نتوانست در نیمۀ نخست چندان عملکرد قابل تحسین از خود ارائه کند. تلاش‌های متعدد اباسین توسط خط دفاعی شاهین خنثی شد. نیمۀ نخست با ویسل حکم و نتیجۀ ۱ – ۰ به پایان رسید.

شاهین آسمایی نیمۀ دوم را با جدیت بیشتر آغاز کرد و چندین بار دروارزۀ اباسین را با تهدید مواجه ساخت، اما تلاش‌های سفیدپوشان برای جلوگیری از رسیدن توپ به جال مفید واقع شد.

اباسین همواره ضد حمله‌های خطرناک ترتیب داد، اما کاوش حیدری باز هم تمام ضربات را خنثی و دروازۀ تیم خود را مصئون نگهداشت. بازی با نتیجۀ ۱ – ۰ به پایان رسید و به این ترتیب شاهین کار خود را برای رسیدن به مرحلۀ نیمه‌نهایی آسان‌تر کرد.

بر اساس آمار، ۵۲ در صد بازی در اختیار شاهین آسمایی قرار داشت. کاوش حیدری از تیم شاهین آسمایی جایزۀ بهترین بازیکن میدان را کسب کرد.

فردا، ۲۰ میزان ۱۳۹۷، د میوند اتلان ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به مصاف طوفان هریرود می‌رود.

برای تماشای لحظات برتر این رقابت، عضویت صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague) را کسب کنید. عکسهای بازیکنان و تیمهای مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.