در زیر آسمان صاف یک بعد از ظهرتابستانی کابل، تیم شاهین آسمایی در مقابل تیم مرکز افغانستان، عقابان هندو کش به پیروزی رسید.

شاهین آسمایی شروعی مقتدرانه ای داشت، در ترکیب این تیم ، دوازه بان، سه بازیکن از چهار بازیکن خط دفاعی، و دو بازیکن خط حمله  تیم ملی حضور داشت. آنها با هدف قهرمانی لیگ برتر افغانستان ( روشن) پا به این دوره از مسابقات گذاشتند. در حالیکه عقابان هندو کش هم به چهره های شناخته شده خود از قبیل سرمربی تیم شان ، الیاس منوچهر که دوران قابل توجهی را در کادر مربیان تیم ملی داشت، افتخار می کند.

علی رغم اینکه این اولین بازی دو تیم در این دوره بود، هیجان واسترس زیادی هر دو تیم در  نیمه اول از خود نشان نداند. بعد از آنکه در اوایل بازی تیم هندو کش تن به چند کرنر داد، آنها با چند شوت از فاصله دور دوازه بان شاهین ، حامد یوسف زی را وادار به واکنش کردند که در دقیقه ۲۷ یک ارسال از سمت چپ موقعیت خطرناکی را برای آنها ایجاد کرد. یوسف زی به خوبی از عهده آن بر آمد. از اول بازی مشخص شد که بازیکنان خط میانی تیم هندوکش از همتایان کابلی خود ترسی ندارند.

اما شاهین آسمایی سرعت بازی خود را دیر برحریف دیکته کرد. نتیجه تلاشهای مستمرآنها دردقیقه ۴۰ جواب داد جایکه مهاجم پشت سر، امیر الدین با یک حرکت پا به توپ وارد محوطه  هیجده قدم  شد و با یک ضربه پای چپ به زاویه مخالف توپ را وارد دوازه حریف کرد.تیم شاهین نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر پشت سر گذاشت.

هر دو تیم در قسمت اول نیمه دوم به رقابتی شانه به شانه داشتند، اما باز نوبت به هنرنمایی بازیکنان شاهین رسید.بعد از آنکه در دقیقه ۵۳ تیم شاهین صاحب یک ضربه آزاد از فاصله ۴۵ یاردی شد که متخصص ضربات آزاد این تیم توپ را جلوی حشمت بارکزی در سمت دروازه فرستاد. بارکزی هم به راحتی توپ را کنترل کرد و آن را تبدیل به گل دوم تمیش کرد.

هر دو تیم شانسهای گلزنی داشتند تا این که تلاش تیم هندوکش در دقیقه ۸۸ به ثمر رسید. یک ضربه کرنر از سمت راست به مدافع مرکزی فرهاد توتاخیل رسید که وی با یک ضربه تک ضرب، توپ را به زیر تیرک افقی دروازه چسباند. جمعیت تماشاچی در استادیوم از این گل ناگهانی  تیم هند و کش به وجد آمدند.

اما درست دو دقیقه بعد، بارکزی با یک ضربه ایستگاهی از فاصله ۲۰ یاردی جواب گل تیم مقابل را داد. او به سرعت و با دقت توپ این ضربه ایستگاهی مواج را به سمت دروازه فرستاد طوریکه شیرجه دوازه بان تیم هندوکش هم بی ثمر بود و یک گل زیبا به ثمر رسید.

این یک پایان دراماتیک برای این بازی مهیج بود. تیم شاهین آسمایی با نیجه سه بر یک به پیروزی رسید در حالیکه عملکرد تیم عقابان هندو کش هم باید مورد تشویق قرار بگیرد. شاید ما شاهد حضور هر دو تیم در مرحله حذفی باشیم

قسمتهای حساس بازی را در اینجا مشاهده کنید