اولین بازی حذفی شاهین آسمایی در مقابل باشگاه فوتبال حاصلاتِ تاجیکستان در جام کنفدراسیون فوتبال آسیا، در استدیوم مرکزی جمهوری در شهر دوشنبه، به تاریخ ۱۲ دلو ۱۳۹۵، راس ساعت ۰۳:۰۰ بعد‌از‌ظهر به وقت کابل، برگزار شد.  شاهین آسمایی مرحله مقدماتی جام کنفدراسیون فوتبال آسیا را با یک شکستِ ۰-۱ در برابر باشگاه فوتبال حاصلات شروع کرد. این اولین حضور شاهین به نمایندگی از افغانستان در یک رویدادِ کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

هر دو تیم در مجموع دو بازی رفت‌و‌برگشت و به صورت حذفی با هم به رقابت می‌پردازند. این مسابقه به عنوان یک بازی خانگی برای شاهین آسمایی محسوب شد.

شاهین نیمه اول را با اعتماد به نفس و تسلط بر حاصلات شروع کرد؛ هرچند علی‌رغم برتری تکنیکی بازیکنان این تیم، عمل‌کرد آن‌ها از هماهنگی لازم برخوردار نبود. در ۳۰ دقیقه اول مسابقه، شاهین در استفاده از فرصت‌ها و ترتیب دادن حملات موفق‌تر بود. با این‌وجود، این شیوه بازی منجر به گولی نشد و حملات و ضد- حملات شاهین برای پیش انداختن این تیم راه به جایی نبرد. با توجه به آرایش بازیکنان شاهین، تنها امرالدین شریفی در خط حمله حضور داشت؛ موضوعی که می‌تواند دلیل ناکامی آن‌ها را در گول‌زنی باشد.

از سوی دیگر، خط دفاع حاصلات حملات شاهین را در نیمه اول با هوشیاری دفع کرد. آن‌ها در برابر حملات شاهین، چشم به ضد- حملات دوخته بودند، اما تا این جای مسابقه، هر دو تیم موفق به گولی‌زنی نشده بودند تا این‌که  ‌فرزاد عطایی در دقیقه ۳۴ در نزدیکی محوطه خطر مرتکب خطا شد و داور جریمه آن را یک ضربه آزاد تعیین کرد؛ بازیکن حاصلات، ابراهیم ربیموو، توانست این ضربه را تبدیل به گول اول مسابقه کند.

بازی در نیمه اول با نتیجه ۱-۰ به نفع حاصلات به پایان رسید.

در جریان نیمه هیجان‌انگیز دوم شاهین قادر نبود تا از حملات خود برای جبران نتیجه، به گولی دست پیدا کند. بازیکنان این تیم با رد‌و‌بدل کردن پاس‌های عالی و با تمرکز بر ضد-حملات درصدد گول‌زنی بودند. اما شانس با شاهین یار نبود و این تیم نتوانست از موقعیت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کند.

در ضمن، حاصلات هم موقعیت‌های گول‌زنی خوبی داشت اما به لطف واکنش‎های دیدنی بکتاش اکبری، دروازه‌بان شاهین، این فرصت‌‌ها تبدیل به گول نشدند.

این مسابقه با پیروزی ۱-۰ حاصلات در مقابل شاهین آسمایی به پایان رسید.

بازی برگشت این دو تیم در جام کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۰۱۷، به تاریخ ۱۹ دلو ۱۳۹۵، برگزار می‌شود.

برای پی‌گیری  اخبار پیرامون  مسابقه شاهین آسمایی و تماشای قسمت‌های حساس آن از وب سایت رسمی لیگ برتر، www.afghanpremireleague.com و صفحه یوتیوب این لیگ، www.youtube.com/afghanpremierleague دیدن به عمل بیاورید. برای دیدن عکس‌های تیم‌های مورد علاقه خود، صفحه اینستاگرام این لیگ ،Afghanpremierleague.offical، را لایک کنید.