هفته دوم رقابتهای لیگ برتر افغانستان (روشن) با بازی تیم شمال افغانستان، سمیرغ البرز، و تیم شمال شرق افغانستان،موجهای آمو شروع شد.

داستان سمیرغ البرز، نایب قهرمان سال گذشته لیگ برتر، گواه روشنی از عملکرد موفقیت آمیز لیگ برتر در جهت معرفی کردن بازیکنان مستعد از سراسر کشوربرای حضوردر تیم ملی است. سه بازیکن سیمرغ، مصطفی رضایی ،شماره ۸، فیاض عزیزی ،شماره ۱۱،  و کاپیتان شماره ۱۰ آنها، منیر نادم، براساس عملکرد خوبشان در سال گذشته به تیم ملی راه یافتند.

در روزهای مانده به شروع بازی، بازیکنان هر دو تیم نتیجه بازی را با اختلاف ۲ گل پیش بینی کرده بودند.

علی رغم خطر زود هنگام سیمرغ که با ضربه سر از فاصله ۶ یاردی به وجود آمد بطوریکه دروازه بان موجهای آمو را مجبور به یک دفع دوضرب کرد، این بازیکنان خط میانی تیم موجهای آمو بود که ۲۰ دقیقه اول سوار بر بازی بودند. با انجام چند پاسکاری خوب، بازیکنان خط حمله آمو سه فرصت خطرناک را در کوارتر اول بازی ایجاد کردند. اما آنها قادر به باز کردن دروازه نشدند.

 موجهای آمو تاوان از دست دادن فرصتهای خود را داد. در دقیقه ۲۱ بازی ، یک پاس خوب توی عمق از بین دو مدافع آمو به سید عبید حبیبی (شماره ۱۷) در سمت چپ محوطه هیجده قدم رسید. او با یک حرکت پا به توپ ، توپ را با یک ضربه بغل پا به زوایه مخالف زد که بعد از برخورد با تیرک دروازه وارد گل شد. سیمرغ ۱ بر ۰ پیش افتاد.

اما برای موجهای آمو ۱۰ دقیقه بیشتر طول نکشید که بازی را به تساوی بکشد. یک پاس ارسالی زیبا به سمت چپ با یک ارسال زیبا پای چپ قسمت احمدی همراه شد، کسی خود استایل بدنی و سبک بازی خود را شبیه کریستانو رونالدو می دانست( دارنده پیراهن شماره ۱۸ نه شماره ۷). این توپ ارسالی را قیس حکیمی ( شماره ۳) که هشت یارد از دروازه فاصله داشت، با یک ضربه تماشایی و محکم سر دور از دستان دوازه بان سیمرغ ، حسن کاشانی تبدیل به گل کرد.

موجهای آمو باز هم نیمه دوم را بد شروع کردند. در دقیقه ۴۹ بازی، یک توپ ارسالی بلند از پشت خط نیمه به فیاض عزیزی بازیکن شماره ۱۱ سیمرغ رسید. او به سرعت از بین دفاع نا منظم آمو گذشت و توپ را از بالای دستان دروازه بان درون دروازه فرستاد و هوادارن آمو را مجبور به سکوت کرد.

موجهای آمو  فشار خود را  با حملات گسترده در وقتهای باقیمانده زیاد کرد که به چند رفت و برگشت منجر شد. موجهای وقتی آنها توپ را از دست می دادند بازیکنان سیمرغ دست به ضد حمله می زدند. هر دو تیم موقعیتهای داشتند، مثل یک موقعیت خطرناک  در دقیقه ۸۰ که توپ به فاصله یک متری از کنار تیرک دورازه سیمرغ گذشت.

در دقیقه ۸۳ باز هم یک حمله هم جانبه از موجهای آمو که از احمدی شروع شد، مدافع میانی سمیرغ را مجبور به خطای روی مهاجم شماره ۹ آمو، احمد ناصر در محوطه جریمه کرد. و در لحظاتی که آنها سخت به چنین موقعیتی نیاز داشتند، صاحب یک ضربه پنالتی شدند. ناصر توپ را درست به وسط دروازه فرستاد در حالیکه دروازه بان نتوانست با پای خود مانع از گل شدن آن شود.
و بازی با نتیجه مساوی ۲ بر۲ به پایان رسید.  هر دو تیم از این نتیجه بدست آمده راضی خواهند بودند هر چند که هر دو تیم موقعیتهای زیادی را از دست دادند.

شما می توانید ویدیوی کامل بازی را در اینجا مشاهده کنید: