ما درآخرین هفته بازیهای مقدماتی لیگ برتر قرار داریم. دو حریف امروز، تیم شمال شرق، موجهای آمو و تیم شرق، د اسپین غربازان دو تیم از گروه الف هستند که امیدی به صعود و حضور درمرحله نیمه نهایی ندارند. هردو تیم تا بحال از دو بازی گذشته خود پیروزی نداشته اند، در حالیکه برد این بازی هم تاثیری برای حضور آنها در مرحله بعدی مسابقات ندارد.

اما این بازی یک بازی حیثیتی برای هر دو تیم است. بر اساس نظر بازیکنان تیم های دیگر لیگ برتر، موجهای آمو یکی از تیم های خطرناک این لیگ بوده است. آنها می خواهند این مطلب را قبل از آنکه به خانه برگردند، ثابت کنند. در طرف دیگر، تیم د اسپین غربازان با ۵ گل خورده از ۲ بازی اول خود به میدان آمده است. یک شکست دیگر می تواند برای آنها دستاوردی نا امیده کننده ای باشد.

شاید بخاطر حضور کم تماشاگران، هر دو تیم شور وشوقی برای هجوم و گلزنی نداشتند و بیشتر بازی در نیمه اول در میانه میدان سپری شد. موقعیت های کمی بر روی دروازه ها خلق شد هر چند که از آنها هم بخوبی استفاده نشد. هافبک سمت راست د اسپین غربازان، زیارمل در دقیقه ۱۰ خود را در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان ، صبور اسلمی دید اما ضربه وی از روی تیرک دروازه عبور کرد. وی در دقیقه ۲۷ نیز مجبور به نشان دادن واکنش شد طوریکه شوت سنگین فهیم افکار را به خوبی دفع کرده و روان کرنر کرد.

در حالیکه موجهای آمو ازلحاظ تصاحب توپ برتری بیشتری داشت، آنها تا اواخر نیمه اول نتوانستند موقعیت های خطرناکی بر روی دروازه د اسپین غر بازان ایجاد کنند. در دقیقه ۴۵ یک توپ ارسالی توسط دفاع د اسپین غر بازان به خوبی دفع نشد. این توپ به بازیکن میانی موجهای آمو عبدل جبارعرب رسید. وی هم با چشم باز با یک ضربه زمینی از فاصله ۲۰ متری توپ را به تبدیل به گل کرد.

این گل هر دو تیم را برای شروع نیمه دوم بیدار کرد. در حالیکه موجهای آمو فشار بیشتری را برای گل زدن می آورد بر خلاف جریان بازی این تیم د اسپن غر بازان بود که به گل رسید. در دقیقه ۵۴ هافبک تیم شرقی با یه حرکت بدون توپ دفاع آمو را فریب داد تا این توپ به مهاجم این تیم عبدل هادی صافی رسید. او هم با یک ضربه توپ را از بین پاهای دروازه بان عبور داد و بازی را به تساوی کشانید.
درست ده دقیقه بعد، مهاجم دیگر تیم شرق، وحید احمد با سرعت بالا خود را به توپی ارسالی در عمق رساند و با دروازه بان در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت. احمد با یک ضربه نوک پا از زاویه بسته دروازه تیم شمال شرقی را برای دومین بار گشود. این بازیکن پر انرژی اولین پیروزی تیم خود را در این رقابت رقم زد.

گل احمد پیروز این دیدار را مشخص کرد. علی رغم اضافه کردن یک مهاجم دیگر در ترکیب موجهای آمو، آنها در ۲۰ دقیقه آخر بازی نتوانستند به گلی دست پیدا کنند. در دقایق ۷۰ و ۸۳ به ترتیب عتیق الله شیرزاد و کیانوش از تیم آمو نتواستند از فرصتهای بدست آمده بخوبی استفاده کنند. در حالیکه این دفاع تیم شرقی بود که با یک دفاع مستحکم توانستند اولین برد خود را در لیگ ۲۰۱۳ حفظ کند.

البته این پیروزی د اسپین غر بازان را به مرحله نیمه نهایی نفرستاد اما این یک پایان خوب برای آنها بود. موجهای آمو، در طرف دیگر،  پایانی تلخ  و دور از انتظاری را برای یکی از تیم های خوب لیگ برتر رقم زد.

شما می توانید ویدیوی کامل این بازی را در اینجا مشاهده کنید: