بعد از اتمام یک دور هیجان انگیز از تورنمنت های منطقه ای که در ۸ منطقه افغانستان برای انتخاب ۲۶ بازیکن برتر ۸ تیم حاضر در لیگ برتر افغانستان روشن برگزار شد، حالا نوبت مسابقات بین – تیمی است که ۲۱ بازیکن نهایی هر تیم انتخاب شود. این تست نهایی برای ۲۶ بازیکنی است که قبلا برای تیم های لیگ برتر افغانستان روشن انتخاب شده اند.
د میوند اتلان در مرحله نیمه نهایی تورنمنت سال گذشته در مصاف هیجان انگیز پنالتی ها مغلوب د سپینغر بازان شد. با گذشت هر سال، عملکرد میوند بهتر شده است و انتظار می رود که امسال هم همین گونه ظاهر شوند. در این فصل، ۱۲ چهره تازه به همراه چند بازیکن مهمی که سالهای گذشته در خدمت سایر تیم های لیگ برتر افغانستان روشن بودند ، برای اتلان بازی می کنند. حسین علیزاده، معروف محمدی، مصطفی افشار بازیکنانی بودند که به ترتیب برای تیم های عقابان هندوکش، طوفان هریرود، و شاهین آسمایی بازی می کردند. برخی معتقدند که امسال، بهترین فرصت برای آنها است که عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.
برای بازیکنانی که شانس حضور در ۸ تیم را پیدا کردند این اتفاق، نقطه عطفی در زندگیشان است. لیگ برتر افغانستان روشن، آنها را در کانون توجه قرار می‏دهد و فرصتهای زیادی را برای نشان دادن و ظهور استعدادهای فوتبالی شان فراهم می کند؛ فرصتهایی که آنها را در بهتر شدن فوتبال حرفه ای و زندگی شخصی‏شان کمک می کند.
در این سال، سرمربی تیم ملی افغانستان و دستیارش تعهد خودشان را برای ارتقاء کیفیت بازیکنانی که در لیگ برتر افغانستان روشن بازی می‏کنند، اعلان کرده‏اند؛ آنها از بازیکنان خوش آتیه ای که در لیگ برتر بازی می کنند، برای حضور در تیم ملی دعوت به عمل خواهند آورد. تورنمنت لیگ برتر افغانستان روشن، بزرگترین رویداد فوتبالی افغانستان، در ۵ سنبله ۱۳۹۴ برگزار می شود.

فهرست بازیکنان د میوند اتلان:
امان الله طوفان ، مهدی رضایی ، حسین علیزاده ، فرزاد عطایی ، مرتضی جعفری ، ولی محمد ، فیض محمد فیضی ، وحید ندیم ، مصطفی افشار ، محمد سلیم نعیمی ، سید باقر میر سلیمی ، عبدل وحید نورزی ، غلام رسول فضلی ، معروف محمدی ، خالد احمد عرفان، سعید ابراهیمی ، اسدالله رضایی ، محمد ظریف فراهی ، ناصر احمد ناصری، محمود نوری، عبد القیوم سپاند