زمانیکه مدافعین عنوان قهرمانی به تاریخ ۱۰ جدی سال روان در برابر حریف قوی چون سریلانکا در مسابقه نیمه نهایی رقابت های فوتبال جنوب آسیا قرار می گیرد، شانس های برتری افغانستان در برابر حریف متذکره بیشتر به نظر میرسد.

شیران خراسان از یک ترکیب آماده و مناسب برخوردار است که بازیکنان تاثیرگذاری مثل فیصل شایسته، زبیر امیری و بهترین گول زن تورنمنت، خیبر امانی هم در این ترکیب حضور دارند. پیتر شگرت، سرمربی تیم افغانستان در بازی گذشته خود چندین بازیکن کلیدی خود را نیم کت ساخته بود ولی باوجود آن هم توانست که آخرین بازی مرحله گروهی خود را در برابر مالدیف به آسانی برنده شود.

سمپیت پیریرا سرمربی تیم ملی سریلانکا در کنفرانس خبری پیش از مسابقه خاطرنشان ساخت که تیم او با چندین مسدومیت پنجه نرم می کند اما وی اضافه کرد که این مسدومیت ها آنقدر هم جدی نبوده و بالای بازی تیمش تاثیری چندانی نخواهد داشت. تیم سریلانکا در بازی با نیپال اغلب موقعیت های خوبی به حریف خود مهیا ساخت و در بیشترین جریان بازی مالکیت توپ به دست نیپالی ها بود اما گول دقیقه آخر ریفانس محمد بازی را به نفع سریلانکا به پایان رساند. آنها در بازی گذشته خود به صورت قاطعانه از سوی هند شکست خوردند اما سه امتیاز برای آنها کافی بود تا به مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جنوب آسیا صعود کنند.

انتظار می رود که افغانستان بازی طبیعی و تهاجمی خود را انجام دهد اما در عین حال سریلانکا تلاش خواهد کرد بازی دفاعی انجام داده و از فرصت های گول زنی که برایش فراهم می شود به صورت بهینه استفاده نماید. گرچند تیم افغانستان بر روی کاغذ تیم قوی تری به نظر می رسد اما در بازی فوتبال هر چیز امکان پذیر است. با این حال علاقه مندان فوتبال برای یک بازی هیجان انگیز لحظه شماری می کنند.

بازی افغانستان و سریلانکا دومین بازی مرحله نیمه نهایی است که به ساعت ۵:۳۰ از تلویزیون های طلوع و لمر به طور زنده نشر می شود.