فدراسیون فوتبال جاپان مواففت کرده است که از طریق سه اقدام ابتکاری ظرفیت فوتبال افغانستان را بالا ببرد. بر طبق این موافقتنامه، با کمک جاپان استدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان  به نورافکن تجهیز می شود. زین پس، امکان برگزاری بازیهای لیگ برتر افغانستان روشن در شب فراهم می شود. همچنین فدراسیون فوتبال جاپان یک زمین مینی فوتبال را برای بازیکنان جوان می سازد، جوانانی که رویای بازی کردن در لیگ برتر را دارند. ساخت اولین آکادمی حرفه ای فوتبال در افغانستان سومین مرحله این پروژه است. این آکادمی جهت افزایش مهارت های بازیکنان افغان ساخته می شود.
این موافقت نامه شامل همکاری با آکادمی حرفه ای فوتبال نیتایی است. این آکادمی آموزش بازیکنان جوان افغان را در فوتبال و برنامه های تحصیلی به عهده گرفته است.
بر اساس این قرارداد برای بازیکنان تیم ملی، بورسیه تحصلیی در دانشگاه علم و ورزش نپون در نظر گرفته شده است. این بازیکنان می توانند در رشته های مدیریت ورزش، مربیگری، طب ورزشی، و تغذیه در سطوح عالی به تحصیل خود ادامه بدهند.
بدین وسیله لیگ برتر افغانستان روشن و فدراسیون فوتبال افغانستان تشکر خود را بابت کمک های فدراسیون فوتبال جاپان اعلام می کند