مسابقه تیم های افغانستان و اسکاتلند به صورت زنده از تلویزیون لمر به تاریخ ۲۱ سرطان ۱۳۹۴، ساعت ۵ بعد از ظهر نشر می شود. اسکاتلند از امتیاز میزبانی برخوردار است چون این مسابقه در پایتخت اسکاتلند، ایندبرگ،  برگزار می شود. مسابقه امروز برای هر دو تیم از اهمیت خاصی

برخوردار است؛ افغانستان در تلاش برای حفظ صدر نشینی در گروه "ب" است در حالیکه اسکاتلند در صورت برنده شدن در این مسابقه می تواند جایگاه افغانستان را از آن خود کند.

مسابقات بین این دو تیم کاملا غیر قابل پیش بینی بوده است. هر چند، افغانستان از وضعیت بهتری نسبت به اسکاتلند برخوردار است چون از ۸ مسابقه برگزار شده بین این دو تیم، سهم افغانستان ۵ برد بوده است. یکی از این پیروزیها، مسابقه ی هیجان انگیزی بود که در جریان جام جهانی برگزار شد و «شاهپور زدران» قهرمان بی چون و چرای آن بود. او ۴ ویکت مهم را از آن خود کرد و همچنین در آور نهایی در بیتینگ (توپ زنی) بسیار خوب ظاهر شد.

افغانستان ۲ بازی گذشته خود را در مقابل هلند و امارات متحده عربی با موفقیت پشت سر گذاشته است؛ افغانستان در ۲ مسابقه تماشایی توانست از سد این دو تیم بگذرد و در حال حاضر هم می خواهد این روند را حفظ کند. در طرف دیگر، اسکاتلند امارات را با ۹ ویکت شکست داد در حالیکه در مسابقه بعدی شان مقابل هلند شکست خوردند.