دره پنجشیر در ولایت پنجشیر، یکی از زیباترین دره ‏های افغانستان، میزبان تورنمنت منطقه‏ ای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ برای انتخاب ۲۶ بازیکن برترِعقابان هندوکش بود.
تیم‏ های پنجشیر( الف) ، پنجشیر( ب) ، پروان، دایکندی، بامیان، و کاپیسا در ۲ گروه "الف" و "ب"  در این رقابت‏ ها حضور داشتند. بازیکنان جوان، پرانژری، و مشتاق در این رقابتها بهترین مهارت‏های فوتبالی خود را به نمایش گذاشتند. این تورنمنت از ۱۴ جوزا ۱۳۹۴ شروع شد و در طول ۳ روز ۶ مسابقه برگزار شد

در این ۶ مسابقه ورزشگاه فوتبال محلی مملو از تماشاگرانی بود که حمایت خود را از تیم‏ هایشان بخوبی نشان دادند و از مزایای برگزاری رقابتهای فوتبال هیجان انگیز در نزدیکی خانه‏ هایشان نهایت استفاده را بردند.
اهل الدین تردیوف، مربی بین المللی این تیم با کمک کارمندان فدراسیون فوتبال افغانستان ۲۶ بازیکن برتر این تیم را بعد از مشاهده و ارزیابی دقیق از میان گروهی از بازیکنان جوان و با استعدادی که در این تورنمنت حضور داشتند، انتخاب کردند. فهرست نهایی این تیم در تاریخ ۱۷ جوزا اعلان شد

عقابان هندوکش یکی از بهترین تیم‏های حاضر در ۳ فصل گذشته لیگ برتر افغانستان روشن بوده است. سال گذشته، آنها برای اولین بار به فینال راه پیدا کردند اما با نتیجه ۳-۲ مغلوب شاهین آسمایی شدند. کیفیت بازیها در این تورنمنت به وضوح نشان داد که سایر تیم‏ها برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ در رقابت با عقابان کار سختی دارند.