در طول قرن بیست، فوتبال یکی از ورزش های مقدم در افغانستان بوده است اما در جریان دهه های جنگ که افغانستان را به ویرانه کشاند، رو به زوال شد. با سقوط رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ در بین مردم یکبار دیگر ارزوهای ظهور سرگرمی ورزش پیداشد.

فدراسیون فوتبال افغانستان در سال ۱۹۲۲ تاسیس و در سال ۱۹۴۸ عضویت فیفا را بدست آورد. در پنج سال گذشته ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان میزبان تمام بازی های ملی و بین المللی بود اما قبل از اعمار این ورزشگاه یک مکان مناسب برای بازی های فوتبال در افغانستان وجود نداشت.

با وجود تقاضای زیاد برای ورزش فوتبال در افغانستان، فدراسیون بین المللی فوتبال با عملی ساختن پروژه "گول" یک باب استدیوم ورزشی فوتبال را در پایتخت افغانستان، اعمار کرد.

کار اعمار این پروژه در سال ۲۰۰۸ آغاز وپس از سپری شدن دو سال در سال ۲۰۱۰ به پایه اکمال رسید. این استدیوم به شکل تدریجی به یک کمپلکس ورزشی مبدل شد که حاوی یک جمنازیوم فوتسال، ورزشگاه فوتبال ساحلی وهمچنان یک خوابگاه برای بازیکنان میباشد. در حال حاضر تمام این سهولت ها قابل استفاده است وهمچنان این استدیوم ظرفیت ۶۰۰۰ تماشاچی را دارا میباشد.

استدیوم فوتبال افغانستان پس از انکه به یک استدیوم معیاری مبدل شد، توسط فیفا و فدراسیون فوتبال آسیا مورد تایید قرار گرفته و افغانستان را اجازه داد تا از مسابقات بین المللی میزبانی کند. در سال ۱۳۹۲ ملی پوشان افغانستان در همین ورزشگاه طی یک دیدار دوستانه به مصاف رقیب اصلی خود، پاکستان رفتند و با نتیجه ۳-۰ حریف را به زانو در آورد.

استدیوم فوتبال افغانستان اماده میزبانی برای بازی های فصل چهارم لیگ برتر افغانستان روشن است که به تاریخ ۵ سنبله اغاز میشود.هزاران تماشاچی از ولایت های مختلف افغانستان به خاطری حمایت از تیم دلخواه شان در این ورزشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

تمام دیدار های مرحله گروهی این فصل ساعت ۴ عصر به وقت کابل آغاز خواهد شد.

مسابقات به شکل زنده واختصاصی از تلویزیون های طلوع ، لمرو رادیوی آرمان واراکوزیا به نشر میرسد. وهمچنان می توانید این مسابقات را در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغاستان روشن تماشا کنید.www.youtube.com/afghanpremierleague