۱۰ تیم در حوزه مرکزی کابل، جواز حضور در تورنمنت منطقه‌ای لیگ برتر افغانستان ۱۳۹۶ را به دست آورند. این تیم‌ها به دو گروه پنج تیمی " الف " و " ب " تقسیم شده است.

مدیران تیم‌های ذکر شده و معاونِ مدیرِ تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان،  محمد یوسف کارگر، به تاریخ ۴ ثور ۱۳۹۵، جلسه‌ای را به منظور گفت‌وگو درباره شرایط و روند‌های اجرایی این تورنمنت برگزار کردند. مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان تیم‌ها را به رعایت قوانین تشویق کردند.

بر اساس قرعه‌کشی تورنمنت منطقه‌ای کابل، پنج تیم - اتحاد، سره میاشت، سباوون، جوانان اردو، و امر‌خیل - در گروه " الف" و پنج تیم باقی‌مانده- فیروزی ، سفیر، اردو، جوانان پنجشیر، و استقلال – در گروه  " ب " به مصاف هم می‌روند.
تورنمنت منطقه‌ای کابل سر از تاریخ ۰۵ ثور ۱۳۹۶ شروع شده و تا  ۱۴ ثور ۱۳۹۶ به پایان می‌رسد.

از گروه " الف " تیم‌های سره میاشت و امرخیل در تاریخ ۵ ثور ۱۳۹۶، راس ساعت ۰۲:۰۰ بعد‌از‌ظهر به وقت کابل، و تیم‌های جوانان اردو و سباوون در همین تاریخ، راس ساعت ۰۴:۰۰ بعد‌از‌ظهر به وقت کابل، در مقابل هم قرار می‌گیرند.

در گروه " ب "  تیم‌های سفیر و استقلال، راس ساعت ۰۲:۰۰ بعد‌از‌ظهر، و تیم‌های جوانان پنجشیر و اردو، راس ساعت ۰۴:۰۰ بعد‌از‌ظهر، در تاریخ ۶ ثور ۱۳۹۶، با هم به رقابت می‌پردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیگ برتر افغانستان ۱۳۹۶ به وب‌سایت رسمی این لیگ به آدرس، www.afghanpremierleague.com، مراجعه کنید. برای دیدن عکس‌ها و ویدیوهای بیشتر،  صحفه اینستاگرام لیگ برتر افغانستان، Afghanpremierleague.official، و صفحه یوتیوب این لیگ، www.youtube.com/afghanpremierleague ، را تعقیب کنید.