لیونل میسی، کریستیانو رونالدو و ناریم سه بازیکنی هستند که از یک لیست ۲۳ نفری بهترین بازیکنان فوتبال برای جایزه بهترین بازیکن سال ۱۳۹۴موسوم به جایزه بالون دیور ، ا انتخاب شده اند.

احتمال زیاد میرود که جایزه بهترین بازیکن امسال به لیونل میسی برسد، این بازیکن توانست در فصل گذشته به تیم خود در سه تورنمنت مختلف قهرمانی کسب کند در حالیکه حریف وی کریستیانو رونالدو نیز تلاش دارد تا از مقام سال گذشته خود دفاع نموده و در قسمت برد های مجموعی با حریف خود برابری کند.

اگر میسی بتواند این جایزه امسال را نیز به دست آورد، این پنجمین باری خواهد بود که میسی جایزه بهترین بازیکن سال را از آن خود میکند؛ این رقم بیشترین تعداد جایزه بازیکن سال برای یک بازیکن واحد در تاریخ فوتبال جهان خواهد بود.

امسال نیمار نیز با لیونل میسی هم تیمی او در تیم بارسلونا، با وی رقابت خواهد کرد، نیماری که توانسته در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در مجموع ۱۰ گول به نفع تیم خود به ثمر برساند و به این صورت تیم خود را به فاینل این مسابقات برساند.

این ششمین سال متواتر است که در آن هیچ بازیکنی از لیگ برتر انگلستان نامزد نشده و در طول یک دهه گذشته یگانه بازیکن انگلیسی که به این جایزه نامزد شده ، فرانک لمپارد در سال ۲۰۰۵ میباشد.

بازیکنانی که برای بهترین بازیکن سال در بخش فوتبال بانوان نامزد شده اند هر یک کارلی ایل لاید از ایالات متحده امریکا، ایا میاما از جاپان و سیلیا ساسیک از کشور جرمنی میباشند.