تیم د‌اباسین څپې از ولایت‌های خوست، لوگر، پکتیا، غزنی، پکتیکا، و میدان وردک نمایندگی می‌کند. علی‌رغم حضور این تیم در تمام فصل‌های لیگ برتر افغانستان روشن، این تیم تا اکنون دستاورد قابل توجه‌ای را کسب نکرده است.

این تیم برای شکستن طلسم ناکامی‌های خود و صعود از مرحله گروهی تمرینات و آمادگی‌های بیشتری را در دستور کار خود قرار داد؛ د‌اباسین څپې می‌خواست فصل پنجم را با تمرکز بر یک نگرش برد محور شروع کند. برای بالا بردن عمل‌کرد این تیم، شش بازیکن از پای‌تخت به ترکیب د‌اباسین څپې ملحق شدند. کار هدایت و نظارت بازیکنان این تیم بر عهده یک مربی دوره دیده فیفا بود. د‌اباسین څپې با در نظر داشت چنین تغییراتی برای به دست آوردن جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی، خوش‌بین بود.

اما بخت با این تیم یار نبود و بر اساس قرعه‌کشی این فصل، این تیم در گروه " الف "، گروه مرگ، قرار گرفت، جای‌که باید به مصاف تیم‌های چون د‌میوند اتلان، شاهین آسمایی، طوفان هریرود می‌رفت. این تیم در اولین بازی گروهی خود، ۰-۳ مغلوب اتلان شد و دومین مسابقه خود را با نتیجه سنگین ۰-۵ به شاهین آسمایی واگذار کرد؛ و در آخرین بازی از این مرحله، ۰-۲ در مقابل طوفان هریرود تن به شکست داد.

د‌اباسین څپې تا اکنون نتوانسته است در هیچ یک از مراحل نیمه‌نهایی فصل‌های لیگ برتر افغانستان حضور داشته باشد. این تیم با قبول سه شکست و کسب هیچ امتیازی به عنوان تیم هشتم  لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، شناخته شد.

قسمت‌های حساسِ بازی‌های د‌اباسین څپې در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremierleague، در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تیم و رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن، به وب‌سایت رسمی این لیگ، www.afghanpremierleague.com مراجعه کنید. برای تماشای عکس‌های بیشتر تیم د‌اباسین څپې ، صفحه اینستاگرام لیگ برتر افغانستان روشن، afghanpremierleague.official، را لایک کنید.