با شروع لیگ برتر۹۳، کارشناسان شانس صعود « د میوند اتلان» را از مرحله گروهی بسیار کم پیش بینی کرده بودند. مردان جنوب درگروه سختی قرارگرفته بودند، آنها با قهرمان اولین دوره لیگ برتر، طوفان هریرود، نایب قهرمان سال گذشته، سیمرغ البرز، و تیم تقویت شده، دسپین غربازان همگروه شده بودند.

«میوند»، در بازی اول خود طوفانی ظاهر شد و با پیروزی قاطع۳-۱ «سمیرغ» را زمین گیر کرد. با این پیروزی آنها برای سایر تیم ها خط و نشان کشیدند. نبرد بعدی آنها با «طوفانِ» غرب بود، مسابقه یی که برد آن برای هر دو تیم سرنوشت ساز بود. آنها با یک بازی دفاعی و با استفاده از ضد حملات توانستند ۲-۱ طوفان را از وزیدن باز دارند. با این پیروزی مردان جنوب به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۳ راه پیدا کردند. در آخرین بازی گروهی «میوند»‏مغلوب «دسپین غربازان» شد و در نیمه نهایی در مقابل «عقابان هندوکش» متوقف شد.

 در بازی رفتِ مرحله حذفی جدال جنوبی ها با عقابان زون مرکز برنده‏یی نداشت. در بازی برگشت، در مصافِ فراموش نشدنی پنالتی ها، آنها با شکست ۷-۸ از راه یابی به فینال باز ماندند. هر چند میوند به فینال راه نیافت اما هوداران این تیم از عملکرد تیم شان راضی بودند. در نهایت دوسیه این تیم با کسب عنوان چهارمی و بازی جوانمردانه در لیگ ۹۳ بسته شد.