«شاهین آسمایی» با قهرمانی خود در فصل ۱۳۹۳، به عنوان اولین تیمی که دوبار پیاپی این عنوان را از آن خود کرده است، تاریخ ساز شد. در نبرد دراماتیک نهایی، شاهین آسمايی در وقت‏های اضافه با پیروزی ۳-۲ از سد عقابان هندوکش گذشت و با این بازی نه تنها انتقام تنها شکست خود را از این تیم گرفت بلکه عنوان قهرمانی را هم از چنگ عقابان درآورد. در حالیکه آنها به آسانی در فصل ۱۳۹۳ حضور پیدا کردند، اما در ادامه با فراز و نشیب‏هایی نیز روبه رو شدند.

«شاهین آسمایی» این فصل را با دو پیروزی قاطع بر«د اباسین سپی» (۵-۱) و «موج‏های آمو» (۴-۲) شروع کرد وبا خیالی آسوده در آخرین بازی گروهی به مصاف تیم بدون شکست عقابان هندوکش رفت. این مسابقه صدرنشین گروه «الف» را مشخص می‌ساخت. ۷ بازیکن تیم کابل بخاطر حضور تیم ملی فوتبال افغانستان در بازیهای آسیایی اینچئون کوریای جنوبی در این دیدار حضور نداشتند. شاهین با نتیجه ۲-۱ مغلوب عقابان شد و در جایگاه دوم قرار گرفت که با این نتیجه، جدال شاهین با بازهای شمال شرق،« د سپین‌غر بازان»، در مرحله نیمه نهایی مسجل شد.

«د سپین غر بازان» بعد از توقف شاهین در بازی رفت، ۳-۰ مغلوب این تیم شد و تیم پایتخت برای دومین بار پیاپی به فینال لیگ برتر صعود کرد، جایی که بازیکنان پایتخت و مرکز برای دومین بار در این فصل رو در روی هم قرار گرفتند. بازی در وقت معمول ۲-۲ به پایان رسید. در دقایق ابتدایی وقت‏های اضافه «حشمت بارکزی»، یخچال، گل سرنوشت ساز این بازی را در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند. با این گل تماشاچیان استدیوم به وجد آمدند، بارکزی از شدت خوشحالی پیراهن خود را پاره کرد و برای سهیم کردن هوادران و هم تیمان در جشنِ گل، به کنار زمین رفت.