پرنده افسانه‏یی باوقار و با‏ابهت ، سیمرغ، که در بسیاری از شعرهای معروف بخاطرقربانی کردن اش از او ستایش شده است. اما «سیمرغ البرز» بعد از کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی، در لیگ سوم دیگر آن ابهت سابق خود را نداشت.

کارشناسان بر این باور بودند که سیمرغ یکی از تیمهای گروه «ب» است که به مرحله نیمه نهایی صعود می‏کند. اما کمتر کسی فکر می‏کرد که این تیم با ۳ شکست پیاپی حتی نتواند از مرحله گروهی بالا بیاید. سمیرغِ شمال باید قربانیهای زیادی انجام دهد تا بتواند همان سمیرغ ۹۱-۹۲ شود. آنها در مرحله گروهی دیدارهای سختی با طوفان هریرود، د سپین غربازان، و د میوند اتلان داشتند که در مجموع با ۸ گل خورده در مقابل ۳ گل زده، زود هنگام از لیگ ۹۳ خداحافظی کردند.

کاپیتان این تیم، منیرالحق، درباره عملکرد ضعیف این تیم در فصل ۹۳ گفت: " سال ناامید کننده‏یی برای ما بود. به نمایندگی از تیم، ازتمام هواداران سمیرغ عذرخواهی می‏کنم و همچنین بخاطر حمایت و عشقشان از آنها تشکر می‏کنم. سال آینده بهتر از همیشه ظاهر می‏شویم. ما به مرحله نیمه نهایی سال بعد فکر می‏کنیم و روزهای خوبی را برای هوادران رقم خواهیم زد."

فصل ۹۳، فصل ناامید کننده‏یی برای سمیرغ البرز بود، مردان شمال به فکر تغییرات اساسی و سریعی برای فصل ۹۴ هستند. هوادران این تیم حتما شاهد تیمی متفاوتی برای سال بعد خواهند بود.