در فصل ۱۳۹۳، «عقابان هندوکش» تا فینالِ لیگ برتر افغانستان روشن پرواز دیدنی‏ای داشت. آنها با سه برد پیاپی در مرحله گروهی که مهمترین آن شکست «شاهین آسمایی» بود و شکست تیم دفاعی «د میوند اتلان» در نیمه نهایی همگان را در شوک فرو بردند. هرچند آنها نتوانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند اما برای سالهای پیش رو خود را به عنوان یک مدعی قهرمانی ثابت کردند.

فلسفه اول تیمِ «عقابان هندوکش» در لیگ ۹۳، کار تیمی بود اما با این وجود ستاره‏های زیادی در این تیم درخشیدند. کاپیتان و دروازه‏بان این تیم، «ایمل گریوال» فلسفه تیم شان را در جمله‏یی زیبا خلاصه می کند: " تیم ما قطب مخالف شاهین آسمایی است، آنها روی قدرت انفرادی بازیکنان خود تاکید می‏کنند در حالیکه نقطه قوت ما کار تیمی است. برای موفقیت، هر بازیکن باید قبل از هر چیزی به فکر تیم باشد و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد."

در خط دفاعی ستاره رو به رشد و محبوب این تیم «فرهاد توتاخیل» عملکرد خوبی از خود نشان داد، مدافعی که مهاجمان حریف را در هر فرصت آزار می‏داد. او به خاطر رنگ موهایش بازیکن شناخته شده و محبوبی برای هواداران عقابان هندوکش شده است. در جریان بازی این تیم در مقابل « دمیوند اتلان» او بعد از به ثمر رساندن گل به سمت جایگاه ویژه تماشاچی‏های استدیوم فدراسیون فوتبال رفت تا از نزدیک با « کرام الدین کریم» احوالپرسی کرده و مورد تشویق وی قرار بگیرد. «موی ارغوانی» که تنها از او این کار بر می‏آمد!

لیگ ۹۳، عرصه درخشش مهاجمان تیم عقابان هندوکش بود. «رضا رضایی» برنده کفش طلایی این فصل با ۶ گل زده، «انور اکبری» بهترین بازیکنِ فصل با ۵ گل زده ، و مهاجم مو طلایی این تیم «زمری سالنگی» با سه گل زده.

عقابان هندوکش با داشتن یک دروازه بان عالی، دفاع خوب، و خط حمله تهاجمی یک تیم کامل است، تیمی که مدعی کسب عنوان قهرمانی در سالهای آینده است.