در اوایل سال ۱۳۹۳، «د‏سپین غربازان» با خرید رفیع بارکزی، فوق ستاره لیگ برتر افغانستان روشن، از تیم «طوفان هریرود» خبر ساز شد. شرق نشینانِ رشته کوه هندوکش با این اقدام، عزم جدی خود را برای قهرمانی در لیگ نشان دادند. انتظار هواداران لیگِ برتر برای مصاف دراماتیک تیم های شرق و غرب در تاریخ ۱۲ سنبله ۱۳۹۳ به سر آمد، مسابقه ای که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. بعد از اتمام مسابقه، هم تیمی های سابقِ بارکزی برای نشان دادن اخلاق ورزشی او را در آغوش گرفتند. 

در دو بازی بعد، دسپین غربازان توانست نایب قهرمان فصل پیش،« سیمرغ البرز»، و دارنده عنوان بازی جوانمردانه این فصل، «د میوند اتلان» را شکست دهد. هر دو مسابقه برای مردان شرقِ نفس گیر بود طوریکه فقط با اختلاف یک گل توانستند از سد این دو تیم بگذرند. آنها با ۲ پیروزی و ۱ شکست در مرحله گروهی پا به مرحله حذفی گذاشتند جایی که با قهرمان این فصل لیگ برتر، «شاهین آسمایی» رودررو شدند.

بعد از شکست در مقابل پایتخت نشینان، در بازی رده بندی آنها به مصاف تیم جنوب، د میوند اتلان، رفتند. مسابقه در وقت‏های معمول و اضافه به تساوی انجامید و در ضربات هیجان انگیز پنالتی، دسپین غربازان برای اولین بار توانست با برتری ۹-۷ عنوان سومی لیگ برتر افغانستان روشن را از آن خود کند.

با این نتیجه درخشان، دسپین غربازان منتظر لیگ برتر ۱۳۹۴ هستند جای که برای قهرمانی پا به میدان می گذارد.