فصل هشتم لیگ برتر افغانستان، با برگذار نمودن رقابت های دیدنی و هیجان انگیز در جریان شب در پرتو نورافگن های بزرگی که در فصل ششم نصب گردیده بود، و با حضور پر رنگ تماشاچیان در استیدیوم فدراسیون فوتبال، یک بار دیگر توجه میلیون ها افغان را در داخل و خارج از کشور به خود جلب نمود. رقابت های منطقوی فصل هشتم نیز حساس و هیجان انگیز بود، و بهترین بازیکنان هر زون توسط کادر فنی لیگ برتر، با همکاری فدراسیون فوتبال افغانستان انتخاب گردیدند که بعداً پس از حضور در کابل، در تیم مربوطۀ خود که از یکی از ۸ زون متشکل از ۳۴ ولایت کشور نمایندگی میکرد، به مصاف حریفان خود رفتند.

بر اساس نتیجۀ قرعه کشی، طوفان هریرود، د میوند اتلان، سیمرغ البرز و موج های آمو در گروه "الف" و شاهین آسمایی، د اباسین څپې، عقابان هندوکش و د سپین غر بازان در گروه "ب" قرار گرفتند و رقابت‌ها در ۲۹ اسد ۱۳۹۸ آغاز شد.

طوفان هریرود، قهرمان فصل اول و فصل هفتم لیگ برتر افغانستان، قرار بود در برابر سیمرغ البرز؛ نمایندۀ زون شمال، د میوند اتلان؛ دو دور نائب قهرمان لیگ برتر و موج های آمو مبارزه کند. همانند شاهین آسمایی، این تیم نیز در پی شکست دادن سه حریف خود، با مجموع ۹ امتیاز از صدر جدول گروه مربوطۀ خود به مرحلۀ نیمه نهایی فصل هشتم صعود کرد.

از سوی دیگر، شاهین آسمایی، با ۴ بار قهرمانی پر افتخار ترین تیم لیگ برتر افغانستان، قرار بود در مرحلۀ گروهی به مصاف تیم های د سپین‌غر بازان، د اباسین څپې و عقابان هندوکش به رقابت بپردازد. این تیم یک بار دیگر برتری خود را با شکست دادن هر سه حریف خود ثابت کرد و با مجموع ۹ امتیاز و هیچ باخت، از صدر جدول گروه "ب" به مرحلۀ نیمه نهایی فصل هشتم صعود کرد.

به دنبال این دو تیم صدر نشین، تیم های سیمرغ البرز و د سپین غر بازان به مرحلۀ نیمه نهایی راه یافتند. رقابت های مرحلۀ نیمه نهایی فصل هشتم با دو رقابت حذفی برگذار شد. شاهین آسمایی در مقابل سیمرغ البرز به رقابت پرداخت و این تیم را با نتیجۀ ۵ – ۰ شکست داد و در عین حال طوفان هریرود به مصاف د سپین غر بازان رفت و با پیروزی  ۲ – ۰ به دور نهایی راه پیدا کرد. 

سفر طولانی طوفان هریرود در فصل هشتم همچنان ادامه یافت، و این تیم حریف پرافتخار خود را در رقابت نهایی که به تاریخ ۲۹ سنبله ۱۳۹۸ در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار گردید، شکست داد و به ادامه فصل گذشته، قهرمان فصل هشتم لیگ برتر افغانستان شد.

رقابت نهایی در ۹۰ دقیقه با تساوی ۰-۰ به پایان رسید و بازی به ۳۰ دقیقه وقت اضافی، دو نیمۀ ۱۵ دقیقه‌ای رفت. طوفان هریرود گول زیبا و سرنوشت ساز خود را در نیمه اول وقت های اضافی توسط حاتم شیردل به ثمر رساند و در دقایق باقیمانده با روش دفاعی بازی کرد، در حالی که، شاهین آسمایی، با وجود تمام تلاش ها در نهایت با ویسل حکم بازی، باخت خود را قبول کرد و طوفان هریرود جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم موج های آمو جایزۀ بازی جوانمردانه را کسب کرد. فیصل حمیدی از طوفان هریرود جایزۀ بهترین بازیکن و روف قادری از تیم شاهین آسمایی کفش طلایی را از آن خود ساخت. کاوش حیدری از تیم شاهین آسمایی جایزۀ بهترین دروازه بان فصل هشتم لیگ برتر افغانستان را کسب کرد.

این رقابت ها به صورت زنده از طریق تلویزیون‌ های طلوع و لمر، همچنان از رادیوهای آرمان اف ام و آراکوزیا نشر گردید. مسابقات لیگ برتر افغانستان را شما به صورت آنلاین از طریق صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان نیز تعقیب کرده می‌توانید. جهت تماشای تازه‌ ترین عکس‌ های تیم ‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام (www.instagram.com/afghanpremierleague.official/) را لایک کنید و برای جزئیات بیشتر در مورد رویداد های آینده به ویب ‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه نمایید.