مرتضی، جدیدترین بازیکن  د میوند اتلان ، بعد از صنف ۶ نتوانست به تحصیل در مکتب ادامه دهد و مجبور شد برای حمایت از پدرش، کمک خرج خانواده شود. از آن زمان به بعد، او در مغازه کفش فروشی به طور مرتب کار کرده است و امیدوار بود که در زمینه دیگری غیر از تحصیل پیشرفت کند؛ طولی نکشید که فوتبال و لیگ برتر افغانستان روشن این آرزو او را برآورده کردند.

مرتضی جعفری ۲۱ بهار را پشت سر گذاشته و از ولایت هلمند است، وی تازه ترین بازیکن د میوند اتلان است و در پست دفاع بازی می کند.

مرتضی گفت: " بخاطر دارم که در مکتب دانش آموز خوبی بودم اما هرگز فرصتی فراهم نشد تا خودم را ثابت کنم. هر چند،خوش شانس بودم  که توانستم از کودکی فوتبال بازی کنم و بازیکن خوبی شوم." او خوشحال است که پدرش از فوتبال وی حمایت می کند  و زمان کافی برای تمرینات در اختیارش می گذارد. او با تمام انرژی برای موفقیت و ثابت کردن خود در زمین مسابقه تلاش می کند.

او قبل از آنکه به تیم د میوند اتلان بپیوند، به مدت ۶ سال برای تیمِ میوندِ شهرِ هلمند بازی می کرد. مرتضی بعد از ۲ حضور ناموفق در مسابقات انتخابی تیم د میوند اتلان، ناامید نشد و با تمرینات بیشتر توانست امسال در فهرست نهایی این تیم قرار بگیرد.

وقتی مرتضی درباره تجربه انتخاب شدن خود در تیم صحبت می کرد، نمی توانستم چشم از چهره خندان او بردارم. او با تلاش زیاد از سد مشکلات پیش رو خود گذشته است و می خواهد از این فرصت فراهم شده، بهترین استفاده را بکند. او کسی است که می خواهد در هر کاری که انجام می دهد، بهترین باشد و حالا لیگ برتر افغانستان روشن میدان و تماشاگران را برای او فراهم کرده است تا خود را ثابت کند.

او تمام عمر خود را با والدین و ۹ برادر و خواهر خود در هلمند سپری کرده است. این اولین بار است که او به کابل آمده است و بنظر او کابلی ها، آدم های عجولی بنظر می رسند. او گفت: " روزی برای پیاده روی بیرون رفته بودم که نزدیک بود یک موتر با من تصادف کند."

د میوند اتلان بازیکنان خوب سایر مناطق کشور را برای این فصل در ترکیب خود جذب کرده است و توقعات از این تیم برای حضور در مسابقه نهایی بالا است. میوند اولین تیم لیگ برتر افغانستان روشن است که برای تمرینات بیشتر به کابل آمده است.

او گفت: " برایم غیر منتظره بود، و بسیار خوش شانس هستم که بعد از اعلان نامم در برنامه میدان سبز تلویزیون طلوع، مورد توجه همگان قرار گرفتم." او می خواهد یک الگوی ایده آل باشد و از سوی لیگ برتر افغانستان روشن به جوانان این پیغام را برساند که تا برآورده شدن آرزوهایشان هرگز دست از تلاش نکشند.

این داستان، یک داستان منحصر به فرد نیست، مانند مرتضی، جوانان زیادی در ولایتهای ناامن وجود دارند، آنها از جنگ و خشونت خسته شده اند و مشتاقند که استعداد خود را به همه ملت نشان بدهند.

لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ در تاریخ ۵ سنبله شروع می شود و با خود شور و هیجان را برای میلیونها افغان در سراسر کشور بهمراه می آورد.