لیونل میسی، نیمار و کریستیانو رونالدو سه بازیکنی هستند که به فهرست نهایی نامزدان جایزه توپ طلای فیفا راه یافته اند. تنها یکی از این سه بازیکن امروز در یک مراسمی در شهر زوریخ به حیث بهترین بازیکن سال جهان شناخته خواهد شد.

این نهمین سال متواتر است که لیونل میسی برای این جایزه پرافتخار نامزد می شود. اگر میسی بتواند امسال نیز این جایزه را از آن خود کند، این پنجمین باری خواهد بود که وی این جایزه را از آن خود می کند. در تاریخ فوتبال جهان او تنها بازیکنی است که بیشتر از سه بار توانسته این جایزه را از آن خود کند.

اگر به آمار دیده شود، میسی سال خوبی را پشت سر گذاشته است؛ او در ۶۱ بازی که برای کشور و کلب خود انجام داده توانسته است ۵۲ گول را به ثمر رسانده و ۲۶ پاس های خوب گول را انجام دهد.

در تاریخ جوایز توپ طلا، تنها چهار بازیکن توانسته اند که این جایزه را سه بار برنده شوند، جان کروف، مایکل پلاتینی، مارکو وان باستین و کریستیانو رونالدو از جمله این بازیکنان هستند اما تنها پنج بازیکن توانسته اند دوبار برنده این جایزه شوند.

برای نیمار اما این اولین باری است که به دریافت این جایزه معتبر نامزد می شود.

در طول هفت سال گذشته میسی و رونالدو یکی از دو بازیکنی بوده اند که این جایزه را تصاحب کرده اند و این شاید هشتمین سال متواتر باشد که یکی از این دو بازیکن باز هم این جایزه را برنده می شود.