ولایت بلخ به مدت ۴ روز، از ۲۳ ثور تا ۲۶ ثور ۱۳۹۴، میزبان تورنمنت منطقه‏ای شمال بود. این تورنمنت به منظور دست یافتن به ترکیب تیم سیمرغ البرز برای حضور در لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ برگزار شد که در آن تیم‏های فوتبال ولایت‏های بلخ، جوزجان، سنمگان، سرپل، و فاریاب اشتراک  داشتند. ۲۶ بازیکن برتر سمیرغ از میان رقابتهای سختی که در ورزشگاه فوتبال شهر مزار بین ۶ تیم برگزار شد، انتخاب شدند. ولایت بلخ با داشتن ۲ تیم نسبت به سایر ولایات از بازیکنان بیشتری برخوردار بود.
مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان در انتخاب و اعلان لیست نهایی بازیکنان سیمرغ البرز در تاریخ ۶ جوزا  با مربی تاجیکی این تیم، سلیمان بوبوکلانوف، همکاری داشتند.
در تورنمنت منطقه‏ای شمال بازیکنانِ جوانِ امیدوارِ لیگ برتر افغانستان روشن حضور پررنگی داشتند. در ادامه روند تورنمنت‏های دیگر سال ۱۳۹۴، جوانان فرصت یافته‏اند تا در کنار بازیکنان لیگ‏های گذشته مقایسه شوند. این روند سبب می‏شود که تیم ملی افغانستان برای سالهای بیشتری از پشتوانه خوبی برخوردار باشد. همچنین این رویکرد زمان بیشتری را برای انکشاف و تمرین این بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می‏دهد.
سیمرغ البرز یکی از تیم‏های خوب این فصل لیگ برتر افغانستان روشن است و به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‏شود. آنها با شکست مدافع عنوان قهرمانی، شاهین آسمایی، قهرمان اولین لیگ نوروزی در سال ۱۳۹۴ شدند. با یک نگاه اجمالی  به هوداران حاضر در ورزشگاه می‏توان به شور، هیجان و فریاد آنها پی برد، هیجانی که در تورنمنت اصلی به اوج خود می‏رسد.
تورنمنت‏های منطقه‏ای لیگ برتر افغانستان روشن بخوبی یادآور نقش ورزش در آوردن شادی و سرور برای افغانها در سراسر کشور است.