گفتگوی ویژه با فیصل شایسته کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان 

پرسش: در مورد اینکه تیم ملی فوتبال افغانستان را هدایت و رهبری می کنید، چی احساس دارید؟ 

پاسخ: افتخار می کنم که کاپیتان تیم ملی افغانستان هستم. ما بعضی بازیکنان جوان و با استعداد داریم، همچنان در ترکیب ما یک تعداد بازیکنان باتجربه نیز بازی می کنند بنابر این برایم جای بس افتخار است. 

پرسش: حالا که شما کاپیتان تیم هستید، مسئولیت های شما چقدر متفاوت هستند؟ 

پاسخ: در خارج از زمین بازی احساس مسئولیت بیشتری می کنم. بازیکنان جوان مرا به حیث کاپیتان دنبال می کنند. در داخل زمین من همان بازیکن سابقه هستم، میخواهم بالای بازی خود تمرکز کنم و این وظیفه من است. در خارج از زمین بازی با بازیکنان جوان زیاد صحبت می کنم که چگونه پاس بدهند، چگونه از پشت توپ بدوند. اما در داخل زمین نه میخواهم زیاد صحبت کنم، باید اجازه دهیم که آنها به زعم خود بازی کنند.

پرسش: در بازی گذشته شما یک گول بسیار زیبای به ثمر رساندید، در مورد آن به ما بگویید؟ 

پاسخ: بلی. منتظر توپ دوم بودم زمانیکه وقتش رسید تنها با دروازه بان مواجه بودم. من هم زیاد فکر نه کردم و همه چیز را یکسره تمام  کردم. 

پرسش: خودت زیاد در مورد بازی ات فکر نه میکنی، فقط از شانس های که برایت آماده می شوند استفاده میکنی، آیا این بازی طبیعی خودت است؟ 

پاسخ: میخوهم شانس های را که برایم مهیا می شوند با بهترین نتیجه تمام کنم. به این شانس ها انتظار می کشم. ما دارای یک تیم خوبی هستیم، بازی را به آخرین دقایق می بریم زیرا میدانیم که قدرت و توانایی گول زنی را در هر لحظه بازی داریم. 

پرسش: بین تیم افغانستان امروزی و چند سال پیش چه تفاوتی را می بینید؟ 

پاسخ: همه چیز تغییر کرده است. همه ابعاد بازی ما حالا بیشتر از پیش حرفه ایی شده است و این یعنی آغاز موفقیت. 

پرسش: مربی ات گفته است که تو یکی از بهترین بازیکنانی استی که وی تا حالا دیده است، نظر خودت چیست؟ 

پاسخ: احساس خوبی است وقتی این را میشنوی. خودم تنها وظیفه ام را انجام میدهم و برای کشورم بازی می کنم. تا وقتی که بازی می کنم میخواهم با تمام قوتم بازی کنم. 

پرسش: در مورد بازیکنان جوانی که در ترکیب تیم ملی حضور دارند چه فکر می کنی؟ 

پاسخ: ما بازیکنان جوان زیادی داریم. شما امید پوپل زی را دیدید. ما همچنان مصطفی ځاځی را در ترکیب خود داریم. باید بگذاریم بالای بازی خود تمرکز کنند.

قرار است افغانستان در بازی نهایی خود که به تاریخ ۱۳ جدی سال روان به ساعت ۵:۳۰ برگزار می شود در برابر تیم ملی فوتبال هندوستان قرار گیرد. پخش زنده این دیدار را از تلویزیون های طلوع و لمر فراموش نه کنید.