بعد از اتمام یک دور هیجان انگیز از تورنمنت های منطقه ای که در ۸ منطقه افغانستان برای انتخاب ۲۶ بازیکن برتر ۸ تیم حاضر در لیگ برتر افغانستان روشن برگزار شد، حالا نوبت مسابقات بین – تیمی است که ۲۱ بازیکن نهایی هر تیم انتخاب شود. این تست نهایی برای ۲۶ بازیکنی است که قبلا برای تیم های لیگ برتر افغانستان روشن انتخاب شده اند.
طوفان هریرود در سال ۱۳۹۱ اولین قهرمان لیگ برتر افغانستان روشن شد. بعد از دستیابی به این افتخار، آنها دو سال بسیار بد را تجربه کردند طوریکه هرگز نتوانستند از مرحله گروهی رقابتها صعود کنند.با حضور ۱۱ چهره جدید در فهرست این تیم، امیدها برای نماینده غرب بیشتر شده است و یکی از بهترین بازیکنان طوفان هریرود، رفیع بارکزی، دوباره به تیم بازگشته است.
 برای بازیکنانی که شانس حضور در ۸ تیم را پیدا کردند این اتفاق، نقطه عطفی در زندگیشان است. لیگ برتر افغانستان روشن، آنها را در کانون توجه قرار می‏دهد و فرصتهای زیادی را برای نشان دادن و ظهور استعدادهای فوتبالی شان فراهم می کند؛ فرصتهایی که آنها را در بهتر شدن فوتبال حرفه ای و زندگی شخصی‏شان کمک می کند.
در این سال، سرمربی تیم ملی افغانستان و دستیارش تعهد خودشان را برای ارتقاء کیفیت بازیکنانی که در لیگ برتر افغانستان روشن بازی می‏کنند، اعلان کرده‏اند؛ آنها از بازیکنان خوش آتیه ای که در لیگ برتر بازی می کنند، برای حضور در تیم ملی دعوت به عمل خواهند آورد. تورنمنت لیگ برتر افغانستان روشن، بزرگترین رویداد فوتبالی افغانستان، در ۵ سنبله ۱۳۹۴ برگزار می شود.
فهرست طوفان هریرود:
محمد یما یحیی زاده ، محمد نوید مومن زاده ،  صفی الله قاسمی ، سید نوید نادم ، علی احمد یار زاده ، حیمد الله حبیبی ، محمد رفیع بارکزی ، علی شاه عزیزی ، رامز نورزی ، غلام یعقوب یعقوبی ، محمد سلیم نعیمی ، بشیر احمد آزادانی ، وزیر احمد شریفی ، عبد الحق تیموری ، حاجی رشید فیضی ، خلیل احمد خلیلی ، محمد نقیب آزادانی ، احمد فواد خادمی ،  محمد نبی اسحاق زی ، رحمت الله خیر خواه ، احمد شعیب صافی