نخستین بازی مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان امروز در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان میان تیم‌های شاهین آسمایی و سیمرغ البرز راه‌اندازی شد. شاهین آسمایی با نتیجۀ قابل ملاحظۀ ۱ – ۰ از سد حریف خود گذشت. رقابت برگشت میان این دو تیم هفتۀ آینده برگزار خواهد شد. 

این نخستین بازی لیگ برتر بود که در شب برگزار شد. هزاران تماشاچی فوتبال برای تماشای این رقابت از نزدیک و همچنان برای حمایت بازیکنان خود در استیدیوم حضور یافته بودند. 

شاهین آسمایی بازی را با اعتماد به نفس برای به ثمر رساندن یک گول در نخستین دقایق رقابت آغاز کرد و همواره در جریان نیمۀ نخست به تهاجم ادامه داد ولی مهاجمان برچیدۀ شاهین نتوانستند به این مرام خود برسند و علاقه‌مندان خود را مدت زیادی منتظر گذاشتند. تا جایی که در دقیقۀ ۴۲، مصطفی افشار توانست با یک ضربۀ بسیار دقیق نخستین گول بازی را به ثمر برساند. 

در جهت دیگر، سیمرغ البرز نتوانست در نیمۀ نخست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. با وجود دریافت فرصت های خوب، این تیم نیز در اعمال گول نخست بازی تا دیرزمانی کوتاه آمد. 

سیمرغ راه‌کار تهاجمی خود را در نیمۀ دوم مشخص ساخت تا بتواند گولی به ثمر برساند. اما، حریف آن‌ها، شاهین آسمایی خط دفاعی خود را همواره مستحکم حفظ نمود و از ضد حمله‌ها نیز استفادۀ مثبت کرد و تا باشد که حد اقل نتیجۀ ۰ – ۱ را به سود خود حفظ نماید. 

برای رسیدن به مرحلۀ نهایی فصل ششم، سیمرغ البرز باید حریف خود، شاهین آسمایی را با نتیجۀ ۲ – ۰ از پیشرو بردارد. سال گذشته نیز سیمرغ و شاهین در مرحلۀ نیمه‌نهایی با هم به رقابت پرداختند و بازی با نتیجۀ چشمگیر ۱۰ – ۳ به سود تیم شاهین به پایان رسید. 

شاهین آسمایی ۵۵ در صد بازی را در اختیار داشت. انور اکبری بازیکن شاهین آسمایی جایزۀ بهترین بازیکن این رقابت را کسب کرد. 

فردا، ۲۱ میزان ۱۳۹۶، تیم د میوند اتلان به مصاف تیم د سپین‌غر بازان می‌رود. 

برای تماشای کلیپ مکمل این رقابت به صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) مراجعه کنید. برای دریافت تازه‌ترین عکس‌های تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. برای جزئیات بیشتر به ویب‌سایت لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.