«سیمرغ البرز» بعد از ۲ حضور پیاپی در فینال، حتی نتوانست یک پیروزی را در سومین تورنمنت اصلی لیگ برتر افغانستان روشن در سال ۱۳۹۳ کسب کند. بر اساس عملکرد ضیعف این تیم، بیشتر کارشناسان شانسی کمی را برای حضور سمیرغ در فینال تورنمنت نوروزی پیش بینی کرده بودند.
کاپیتان سیمرغ، منیر الحق ندیم، در سخنانی گفت، " همه ما، هواداران، مربیان، و خودمان از نتایج سال گذشته ناراضی بودیم، اما امسال قبل از شروع تورنمنت هم قسم خوردیم تا نتایج سال گذشته را فراموش کنیم و تمام تلاشمان را در این رقابت بکار ببریم."
«قادر توانا» – بازیکن خط میانی سیمرغ -  با گل دقیقه ۱۳ خود سمیرغ را پیش انداخت. این گل از لحاظ روانی سبزپوشان را تحت فشار بیشتری گذاشت طوریکه آنها در تصاحب و پاسکاری توپ دچار اشتباهات زیادی شدند. در دقیقه ۷۸ روی یکی از این اشتباهات، مهاجم لاجوردی پوشان، فهیم سوگند، با فرصت طلبی دومین گل خود را در این رقابتها به ثمر رساند. با این گل، بازهای کوه‏های سفید دیگر حرفی برای گفتن در مقابل سمیرغِ کوه افسانه‏ی البرز نداشتند.
«رفیع بارکزی» در دقیقه ۸۰ یکی از گلهای خورده را جبران کرد اما دیگر برای مشرقی‏ها دیر شده بود. هواداران میزبان بناچار شاهد جشن شمالی‏ها در خانه خود بودند. با حذف بازها، سیمرغ  و شاهین در فینال نوروزی لیگ برتر افغانستان روشنِ ۱۳۹۴ به مصاف هم می‏روند. این مسابقه در ۱ حمل سال ۱۳۹۴ برگزار می‏شود.
علاقمندان می‏توانند این مسابقات را به صورت زنده از تلویزیونهای «طلوع» و «لمر» و رادیویهای «آرمان اف‏ام» و «آراکوزیا اف‏ام» و همچنین سایتهای اختصاصی لیگ برتر افغانستان روشن در رسانه‏های اجتماعی تعقیب کنند.
ویب: https://www.afghanpremierleague.com
یوتیوب: https://www.youtube.com/afghanpremierleague
تویتر: @AfPremierLeague
فیس‏بوک: @AfghanPremierLeague  
گوگل پلاس: @AfghanPremierLeague  
اینستاگرام: @AfghanPremierLeague