مسابقه بین دو تیم « موج‌های آمو » و « سیمرغ البرز » با عملکردِ خوب آمو آغاز گردید. بازیکنان این تیم با رد و بدل کردن پاس‌های عالی درصدد به ثمر رساندن گولی زود هنگام برای کسب عنوان سومی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ بودند. این بازی در ورزش‌گاه فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شد و با نتیجه ۱-۰ به سیمرغ به پایان رسید.

موج‌های آمو با روحیه و تلاش بسیار زیاد سعی داشت تا در ابتدای بازی حریف خود را تحت تاثیر قرار دهد. هر‌چند، بازیکنان این تیم نتوانستند جرقه اولین گول این بازی را بزنند.

در آن سوی میدان، سیمرغ البرز با گولی که منیر‌الحق ندیم در دقیقه ۳۲ برای این تیم زد از حریف خود پیش افتاد. بعد از این گول، تغییری در نتیجه نیامد و سیمرغ با برتری ۱-۰ ، نیمه اول را به نفع خود به پایان برد.

در نیمه دوم، هوادارانِ آمو منتظر فرصت‌های هیجان‌انگیزی بودند تا تیم‌شان دوباره انگیزه لازم را به دست آورده و گول خورده را جبران کند. اما هر دو تیم خطرات اندکی را روی دروازه‌ها به وجود آورند. برای حفظ نتیجه، سیمرغ البرز به تقویت خط دفاعی خود پرداخت و برای به ثمر رساندن گولی دیگر، بیشتر به ضد‌حمله چشم دوخت. همچنین، حملات پی‌در‌پی موج‌ها علی رغم برتری نسبی آنها در تصاحب توپ و میدان بدون نتیجه به هدر می‌رفت.

با این پیروزی، سیمرغ بر سکوی سوم لیگ برتر افغانستان روشن ایستاد و موج‌های آمو به مقام چهارمی رضایت داد.

فردا مصادف با ۹ میزان ۱۳۹۵، شاهین آسمایی و دمیوند اتلان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به مصاف هم می‌روند.

این مسابقه و قسمت‌های حساس آن در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremireleague، در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به این وب سایت، www.afghanpremireleague.com، مراجعه کنید.