شفق ایوبی، چوپانی از ولایت لغمان که در ننگرهار زنده گی میکند.او سال گذشته از جمله بازیکنان قابل ملاحظه وبا بیشترین پاس گول برای تیم دسپین غر بازان بود. او بیست ساله است و در خط حمله برای تیم خود بازی میکند.
شفق فقط پنج سال پیش فوتبال را آغاز کرد اما با آنهم این دومین حضور او در بازی های لیگ برتر افغانستان روشن است.

پدر شفق دو بار ازدواج کرده وثمره هردو ازدواج او ۱۰ اولاد است که ۸ پسر و ۲ دختر میباشد.

اعضای خانواده او علاقه مندی خاصی به فوتبال دارند وشفق را تشویق میکنند تا به فوتبال ادامه دهد. وی میگوید تعدادی زیادی از برادران او در فوتبال خیلی خوب بودند اما در آن وقت تورنمنت چون لیگ برتر افغانستان روشن وجود نداشت تا آنها استعداد خود را در آن به نمایش بگزارند ورنه آنها اکنون در صف ملی پوشان کشور می بودند.

شفق، به مثل بسیاری از بازیکنان لیگ برتر افغانستان روشن یک آغاز خوب داشت. او از کودکی با براردش خاطره های زیادی دارد،او با برادرش گوسفند ها وگو هارا به مزرعه میبرد ونان چاشت آنها را فقط پیاز با نان خشک تشکیل میداد.

آنها هر سال بنابر گرم بودن آب وهوا در فصل تابستان؛ از لغمان به کابل سفر میکردند.

شفق ایوبی دوره لیسه را در ولایت ننگرهار به پایه اکمال رسانده وحالا دانشجوی سمستر چهارم دانشکده اقتصاد دانشگاه التقوی است. او در صورت عدم حضورش در دانشگاه میکوشد تا خود را فعال نگاه داشته واز درس ها عقب نماند.به منظور تندرست بودن او بر علاوه فوتبال، تکواندو نیز کار میکند.

اویک انسان مطبوع است وزمانیکه در مورد اهداف آینده اش از او پرسیده شد، وی گفت:" وقتی مادرم سال پار درگذشت، من تصمیم گرفتم تا تمام ارزوهایش راکه ختم تحصیلاتم وکار کردن در یک بانک بود، پوره کنم." اما نخست او میخوهد، ببیند که تاچه اندازه میتواند حرفه فوتبال را ادامه دهد.

تورنمنت اصلی لیگ برتر افغانستان روشن به تاریخ ۵ سنبله آغاز میشود.