تیم ریال مادرید بعد از آن رافایل بینیتز سرمربی اسبق خود را از وظیفه اش سبکدوش کرد که تیم او در صدر جدول لالیگا از حریف خود اتلیتیکو مادرید چهار امتیاز پس افتاد.در این حال زین الدین زیدان به حیث جایگزین او معرفی شده است.

بعد از آن که قهرمان ۳۲ مرتبه ایی رقابت های داخلی اسپانیا دیدار خود را با تیم والنسیا با نتیجه ۲-۲ مساوی کرد، بورد عامل تیم در جلسه روز دوشنبه تصمیم گرفت که بینیتز را  از وظیفه سبکدوش سازد.

زین الدین زیدان که در حال حاضر تیم "ب" ریال را مدیریت می کند برای اولین بار مسئولیت تیم اول ریال را به عهده گرفته است.

هر چند ریال مادرید به آسانی توانست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با به ثمر رساندن ۱۹ گول مجموعی پنج دیدار خود را برنده شود اما این تیم در جام کوپا دیل ری برای شانس دادن به یک بازیکن فاقد صلاحیت های قانونی تحت انتقاد های شدید قرار گرفت.

موضوع اخراج بنیتیس از ریال زمانی مطرح شد که این تیم در برابر رقیب بزرگش بارسلونا در بازی مشهور الکلاسیکو تن به شکست ۴-۰ داد و اکنون در ردۀ سوم تیم‌های لالیگای اسپانیا قرار دارد و در آخرین بازی نیز در برابر والنسیا تن به تساوی ۲-۲ داد.

رییس اسبق لیورپول و ناپولی هر چند پیروزی های ۸-۰ در برابر مالمو و پیروزی ۱۰-۲ در برابر رایو والکانو را جشن گرفت اما باخت او به ویلاریال و تساوی در برابر والینسیا سبب شد که او وظیفه اش را از دست بدهد.