۱۸ سرطان ۱۳۹۴- فدراسیون فوتبال افغانستان (AFF) ، روشن - شرکتِ مخابراتیِ پیشتاز و موبی گروپ، بزرگترین مجتمع رسانه‏یی افغانستان مفتخرانه اعلام می کنند که شرکت روشن همچنان حامی عنوان لیگ برتر افغانستان روشن باقی خواهد ماند.

«لیگ برتر افغانستان روشنِ ۱۳۹۳»، شاهد شور و هیجانِ افغانها برای جوانان فوتبال دوستی بود که از سراسر کشور به خاطر عشق به فوتبال، کسب افتخار و قهرمانی در لیگِ معتبر افغانستان روشن، با هم به رقابت پرداختند. بر اساس آمارِمشاورانِ مدیریت و بازایابی افغانستان در سال ۱۳۹۳، حداقل ۵۲/۶ درصد جمعیت افغانستان (۱۳/۵ میلیون نفر) شاهد قهرمانی مجدد تیم «شاهین آسمایی» بودند.

کریم خوجه، رییس اجرایی شرکت روشن اظهار داشت: "به عنوان شرکت مخابراتی پیشتاز افغانستان، مفتخریم که حمایت ما از لیگ برتر افغانستان روشن توانسته است تا همۀ اقشار جامعه را برای سردادن فریاد اتحاد و غرور ملی گرد هم بیاورد. همچنین به عنوان یک شرکت اجتماعی، بسیار خرسندیم که حمایت‌مان از لیگ برتر افغانستان روشن، این لیگ را تبدیل به مهمترین آوردگاهِ جذب جوانان فوتبال دوست از سرتاسر افغانستان کرده است؛ آنها می‏توانند برای عشق به فوتبال با هم به رقابت بپردازند و نماینده‏‌گان با افتخار ما در داخل و خارج از کشور باشند. تمدید سه ساله عنوان حامی لیگ برتر افغانستان روشن، نشانگر تعهد دوامدار ما برای انکشاف افغانستان، ایجاد فرصت‌های بیشتر برای قشر جوان که اکثریت جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و کمک به  حرکت رو به رشد این ملت زیبا در ورزش فوتبال و سایر عرصه‏هاست."

رییس فدراسیون فوتبال افغانستان، کرام الدین کریم، افزود: "این فدراسیون بسیار خوشحال است که روشن توانسته‏ است برای بار دیگر حامی عنوان لیگ برتر افغانستان روشن شود. این شرکت نشان داده است که تمرکزش تنها بر روی ارایه خدمات مخابراتی نیست؛ همچنین آنها در حال فراهم آوردن زمینه‏های مختلفی برای ارتباط مردم و حمایت از بزرگترین نوع سرگرمی در افغانستان هستند. ما از طریق فوتبال برای تداوم اتحاد در بین همه افغانها در سرزمین محبوب خود به همکاری‌مان ادامه می‏دهیم."

شفیق گوهری، رییس اجرایی موبی گروپ افغانستان و کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن، در سخنانی گفت: "تداوم شراکت مستحکم ما با روشن کلید موفقیت‏های حال حاضر ما و انکشاف لیگ برتر افغانستان روشن است که بار دیگر نشان دهنده شور و اشتیاق افغانها برای فوتبال و ورزش  است. بدین وسیله تشکر خود را از شرکت روشن برای حمایت بی دریغ‏شان اعلام می‏کنیم. ما به اشاعه فرهنگِ صلح، اتحاد، و سبک زندگی سالم از طریق فوتبال ادامه می‏دهیم."

درباره لیگ برتر افغانستان روشن  (RAPL):

با شروع تورنمنت نوروزی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴، چهارمین فصل لیگ حرفه‏یی فوتبال آغاز می‏شود. این لیگ به طور کامل توسط فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت می‏شود. همۀ قوانین و مقررات مسابقات مطابق با قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است. تمام مسابقات لیگ برتر افغانستان روشن به طور زنده از تلویزیون‌های طلوع و لمر و همچنین رادیوهای آرمان اف‌ام و اراکوزیا اف‌ام پخش می‏شود. این مسابقات از طریق تلویزیون کیبلی و آنلاین هم نشر می‏شوند. برای پیگیری این رقابتها به سایت لیگ برتر افغانستان www.AfghanPremierLeague.com مراجعه کنید!

دربارۀ شرکت مخابراتی روشن:

از زمان ایجاد این مسابقات، روشن به طور انحصاری حامی رسمی و عنوان لیگ برتر افغانستان روشن بوده است. روشن (شرکت انکشاف مخابراتی افغانستان)، شرکت مخابراتیِ پیشتاز در افغانستان است که بیش از  ۶/۵ میلیون مشترک فعال دارد. این شرکت، شبکه‌ای است که بیش از ۲۸۷ ولسوالی و شهر را در ۳۴ ولایت کشور تحت پوشش قرار داده است. روشن، یک داستان واقعی از موفقیت افغانستان است که به عنوان یک عامل در رشد اقتصادی و انکشاف بلند مدت کشور کمک کرده است. از آغاز فعالیتهایِ این شرکت در سال ۱۳۸۲، روشن بیش از ۶۰۰ میلیون دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و بزرگترین شرکت سرمایه‌گذار و مالیه‌دهنده در کشور به شمار می‌رود که به تنهایی حدود ۵ درصد از درآمد داخلی دولت افغانستان را تأمین می‌کند. بیشتر از ۱۱۰۰ نفر به طور مستقیم با شبکۀ مخابراتی روشن فعالیت دارند که ۱۹ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهد؛ همچنین، این شرکت زمینه اشتغال بیش از ۳۵۰۰۰ نفر را به طور غیر‌مستقیم فراهم نموده است. روشن به بازسازی و انکشاف افغانستان عمیقا متعهد است. صندوق آغاخان برای انکشاف اقتصادی (AKFED)، بخشی از شبکهٔ انکشافی آغاخان (AKDN)، بزرگترین سهامدار روشن است که ابتکارات خصوصی و ایجاد شرکتهای باثبات و پُرمنفعت را در دنیای رو به رشد، ارتقاء می‌بخشد. بخشی از مالکیت این شرکت در اختیار شرکت بین‌المللی مخابراتی موناکو (MTI) و تیلیا سونرا است. روشن تخصص بین‌المللی را به کشور آورده است و متعهد به بالاترین معیارهای کیفیت شبکه و پوشش برای مردم افغانستان می‌باشد.

دربارهٔ فدراسیون فوتبال افغانستان (AFF):

لیگ برتر افغانستان روشن تحت مالکیت فدراسیون فوتبال افغانستان قرار دارد. این فدراسیون مسئولیت اداره کردن رشتۀ ورزشی فوتبال در کشور را به عهده دارد که در سال ۱۳۲۷ به عضویت فیفا درآمده است. فدراسیون فوتبال افغانستان یک سازمان غیردولتی است که فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۰۰هجری خورشیدی بدین‌ سو آغاز نموده است. این فدراسیون یک نهاد غیرانتفاعی می‌باشد و خواهان ایجاد فضایی است تا در آن علاقمندان فوتبال بتوانند به جامعهٔ وسیع فوتبالی بپیوندند و بخشی از آن باشند. این فدراسیون انواع فوتبال (فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال، فوتبال خیابانی و غیره) را از طریق تورنمنت‌ها، لیگ‌ها، جام‌ها و کورس‌های آموزشی مختلف در افغانستان سازماندهی می‌کند. فدراسیون فوتبال افغانستان از طرف فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به رسمیت شناخته شده و کارمندان آن از لحاظ مسلکی مورد تایید فیفا و فدراسیون فوتبال افغانستان هستند.

دربارۀ موبی گروپ:

موبی گروپ توسط خانوادهٔ محسنی تأسیس گردیده است. این شرکت کار خود را در افغانستانِ بعد از جنگ در سال ۱۳۸۱ با راه‌اندازی اولین شبکۀ رادیویی خصوصی یعنی آرمان اف‌ام، آغاز کرد. از آن به بعد، این گروه تبدیل به یک شرکتِ پیشتاز رسانه‌یی و تفریحی شد، طوریکه بیش از ۱۰۰۰ کارمند را در ۱۷ شاخۀ تجاری گوناگون و ۷ بازار به استخدام در آورده است. دفتر مرکزی این شرکت در دبی استودیو سیتی است و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از آسیای مرکزی تا شمال آفریقا تحت پوشش خدمات این گروه قرار دارد. از زمان تأسیس تا کنون، موبی گروپ مهارت و تخصص‌های بی نظیری را در راه اندازی و ایجاد کسب و کار رسانه‌ای در بازارهای پیشرفته، در حال رشد، و جهان سوم کسب کرده است. استراتیژی موبی گروپ اینست که در بازارهای فعلی به موفقیت دست یابد و فرصتهای جدید را کشف کند. در این راهبرد بازارهایی که در طول زمان نادیده گرفته شده‏‌اند، رو به رشد هستند و یا به صورت ناکارآمد اداره می‌شوند، مورد شناسایی قرار می‌گیرند. برعلاوه، این گروه با استفاده از نوآوری‌های جدید توسط برنامه‌های آنلاین و دیجیتال در صدد توسعه ساحات تحت پوشش خویش در منطقه‌ و جهان است.

پرسش‌های خود را از طرق ذیل با ما در میان بگذارید:

لیگ برتر افغانستان روشن:
ناصر احمدزی: مدیر روابط عامه
دفتر: ۹۳۷۸۰۳۸۹۱۷۲+
ایمیل:  [email protected]    
www.afghanpremierleague.com

شرکت مخابراتی روشن:
شفیع  شریفی- مدیر روابط عامه
دفتر: ۹۳۷۹۹۹۹۹۰۶۵+
ایمیل: [email protected]

فدراسیون فوتبال افغانستان:
سید علی رضا آغازاده – دبیر کُل
دفتر: ۹۳۷۹۸۸۹۸۸۹۸+
ایمیل:[email protected]

لطفا برای دانلود بیانیه مطبوعاتی به زبان انگلیسی، اینجا را کلیک کنید.

لطفا برای دانلود بیانیه مطبوعاتی  به زبان دری، اینجا را کلیک کنید.

لطفا برای دانلود بیانیه مطبوعاتی به زبان پشتو، اینجا را کلیک کنید.