یازدهمین دور رقابت های سوزوکی ۲۰۱۵ فوتبال جنوب آسیا که یک تورنمنت منطقه ایی تیم های فوتبال کشورهای جنوب آسیا میباشد، از تاریخ ۲ الی ۱۳ جدی سال ۱۳۹۴ در ورزشگاه تریواندرم کشور هندوستان برگزار خواهد شد.

از زمان شروع این مسابقات در سال ۱۳۷۲  تا الحال این تورنمنت برای رشد این بازی زیبا در سطح منطقه ایی بسیار ارزشمند بوده است. در سالهای اول اش این مسابقات به نام جام طلای سازمان همکاری های منطقه ایی مسمی بود.

تیم هندوستان توانسته است از زمان تاسیس این تورنمنت تا به حال از همه تیم های دیگر بیشتر بدرخشد و توانسته است از در طول  ۱۰ تورنمنت گذشته ۶ بار عنوان قهرمانی، ۳ بار نایب قهرمانی و ۱ بار هم مقام سوم را کسب کند. مالدیف در سال ۲۰۰۸، بنگلادیش در سال ۲۰۰۳ و سریلانکا در سال ۱۹۹۵ توانسته است قهرمانی این تورنمنت را از آن خود بسازد.

بنگلادیش، بوتان، افغانستان، هندوستان، مالدیف، سریلانکا، پاکستان و نیپال از جمله کشور های هستند که عضویت  این تورنمنت را دارا میباشند.

گرچند تیم نوظهور افغانستان به تازه گی عضویت این تورنمنت را به دست آورده است اما در این مدت کوتاه به یک سردرد کلان برای قهرمانی تیم هندوستان مبدل میشود؛ بعد از عضویت این تورنمنت در سال ۲۰۰۵ تیم افغانستان توانست که در سال ۲۰۱۱ نایب قهرمانی مسابقات را از آن خود کند، در حالی که در سال ۲۰۱۳ با شکست دادن هندوستان عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

امسال افغانستان در گروه ب این تورنمنت در پهلوی تیم های مالدیف، بوتان و بنگلادیش قرار گرفته است. بازی اول افغانستان به تاریخ ۳ جدی سال روان در برابر تیم بنگلادیش برگزار میشود. شما میتوانید جریان پخش زنده مسابقات فوتبال جنوب آسیا را از طریق تلویزیون های طلوع و لمر نیز تماشا کنید.