د سپین‌غر بازان، نمایندۀ زون جنوب شرق و برندۀ مقام سوم فصل ششم لیگ برتر افغانستان در برابر تیم د اباسین څپې، نمایندۀ زون جنوب شرق، امروز، ۱۷ میزان ۱۳۹۷، ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در فدراسیون فوتبال افغانستان مبارزه می‌کند. 

د اباسین څپې بسیار به زودی در مرحلۀ گروهی فصل هفتم حذف شد و مقام هشتم را در ختم جدول از آن خود ساخت. بر اساس نتایج قرعه‌کشی؛ هردو تیم امسال در گروه "الف" در کنار تیم‌های شاهین آسمایی و موج‌های آمو قرار گرفتند و شاهین آسمایی تنها تیمی است که در گروه الف سه امتیاز را به خود اختصاص داده است. د سپین‌غر بازان در مرحلۀ نیمه‌نهایی سال گذشته توسط د میوند اتلان شکست خورد، در حالی که، سیمرغ البرز که بعدتر در رقابت‌های همان سال حریف د سپین‌غر بازان برای کسب مقام سوم بود، توسط شاهین آسمایی شکست خورد و در نهایت این دو تیم به مصاف هم رفتند و در نتیجه د سپین‌غر بازان، سیمرغ را با نتیجۀ ۱ – ۰ شکست داد و مقام سوم را از آن خود ساخت. در جهت دیگر، د اباسین څپې توسط طوفان هریرود با نتیجۀ قابل ملاحظۀ ۶ – ۰ شکست خورد. 

با ذکر این جزئیات، هنوز هم هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، طوری که، در ترکیب هر دو تیم، تغیراتی به میان آمده است. همچنان، نظیر تلاش‌هایی که تیم‌های قبلی در مرحلۀ رقابت‌های گروهی از خود به نمایش گذاشتند، این دو تیم نیز تلاش جدی به خرج می‌دهند تا در نخستین دیدار، حریف خود را متأثر ساخته و به علاقه‌مندان خود شور و هیجان هدیه کنند. 

آقای احمد ضیاء عظیمی، مربی تیم د سپین‌غر بازان گفت: "قرار پروگرامی که فدراسیون به ما ارائه کرده، ما رفتیم به زون جنوب شرق، کادر فنی تیم د سپین‌غر بازان رقابت‌های منطقه‌ای را دایر کرد و ما شاهد آن بودیم. نسبت به سال گذشته جوانان بسیار خوبی در ترکیب تیم شامل شده اند و ما نقایصی که سال گذشته در قسمت های دفاع و فارورد و مرکز داشتیم را تا حد امکان مرفوع ساخته‌ایم. باید بگویم که امسال تیم د سپین غر بازان یک تیم کاملاً جوان نه اما نسبتاً جوانتر شده، بازیکنان خیلی با استعداد داریم و در قسمت این که امروز چگونه یک بازی را به نمایش خواهیم گذاشت، باید گفت که از تمام کوشش و توان خود استفاده کرده‌ایم و در این چند روز به صورت متواتر تمرینات خود را انجام داده‌ایم. جوانان آماده استند، به تمرینات خود ادامه می‌دهند و امروز بازی خوبی به نمایش خواهند گذاشت." ایشان علاوه کردند: "تیم رقیب ما، د اباسین څپې تیمی است که در سال‌های گذشته چندان نتایج خوبی کسب نکرده اما امسال کاملاً یک تیم متفاوت است. خیلی از بازیکنان این تیم اکنون از کابل می‌باشند، عده‌ای از آن‌ها در رده‌های سنی مختلف از بازیکنان اسبق تیم ملی می‌باشند که اکنون هم در تیم ملی حضور دارند، بازیکنان بسیار با استعداد استند. در نهایت هم باید گفت که این بازی فوتبال است و پیشبینی کار آسان نیست و نمی‌توان گفت که ما حتماً برنده می‌شویم یا حتماً بازنده، البته که تمام تلاش‌های خود را به خرج می‌دهیم تا در این رقابت پیروز شویم".  

مربی تیم د اباسین څپې، آقای الیاس منوچهری گفت: "تیم د اباسین څپې متشکل از بازیکنانی می‎باشد که از چند ولایت (لوگر، غزنی، خوست، پکتیا و میدان وردگ) می‌باشند که البته ما بازیکنان خوبی را از این ولایت‌ها انتخاب کرده‌ایم. ۲۱ بازیکن ما برای بازی نخست آماده استند. بازیکنان ما بیشتر جوانان استند و عده‌ای از آنها در تیم ملی ۲۱ سال و ۲۳ سال و ۱۹ سال نیز حضور دارند. بسیار تیم خوبی است. این بازی نخست ما می‌باشد امیدوار استیم نتیجۀ خوبی کسب کنیم. تیم ما از آمادگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد اما بناء به یک سلسله موضوعاتی که پیش آمد و فوتبال به تعویق افتاد وگرنه ما تمرینات متداوم داشتیم و اکنون نیز تقریباً از یک هفته به اینسو مصروف تمرینات هستیم و امیدوار استیم که جوانان ما بازی خوبی به نمایش بگذارند. ایشان اضافه کردند: "چون ما وعده سپرده بودیم که امسال در چهار بهترین حضور می‌داشته باشیم، پس تلاش‌های خودرا انجام می‌دهیم تا به هدف خود برسیم". 

رقابت میان تیم‌های د اباسین څپې و د سپین‎غر بازان به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و اراکوزیا اف ام نشر می‌شود. برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها شامل صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان (www.youtube.com/afghanpremierleague) شوید. همچنان شما می‌توانید تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را درانستاگرام لیگ برتر  (Afghanpremierleague.official)تماشا کنید. برای معلومات بیشتر به صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه نمائید.