د اباسین څپې سه امتیاز خود را در مرحلۀ گروهی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی با شکست دادن تیم د سپین‌غر بازان کسب کرد. این رقابت امروز، ۱۷ میزان ۱۳۹۷ در فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار گردید. 

دقیقاً طوری که آقای ضیاء عظیمی، مربی تیم د سپین‎غر بازان و البته حریف امروز د اباسین څپې، پیشبینی کرده بود، اباسین دیگر آن اباسین گذشته نیست و در نخستین رقابت خود در فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی به نسبت گذشته بسیار خوب درخشید. به وضاحت قابل مشاهده بود که بازیکنان انتخابی این دور که عدۀ شان در تیم ملی حضور دارند، با تجربۀ بیشتر در میدان‌های بزرگ، واقعاً بازیکنان نخبه استند. 

اباسین در دقیقۀ دوم بازی به صورت قابل ملاحظه با گولی که زین‌الدین شریفی، مهاجم شناخته شدۀ این تیم به ثمر رساند، پیشی گرفت و به تعقیب این تنها در فاصلۀ هفت دقیقه، عبیدالله افضلی گول دوم تیم خود را نیز به ثمر رساند. 

اما در جهت دیگر، بازیکنان د سپین‌غر بازان در پی این گول‌ها آرامش خود را از دست دادند و فوق‌العاده سرعت اختیار کردند که نتیجۀ مثبت در قبال نداشت و باعث شد که آنها فرصت‌های ضد حملات خوبی را ضایع کنند، در عین حال، این یک رفتار ضعف تیم را نشان می‌داد و به صورت کلی باعث یک نوع بی‌نظمی در تیم د سپین‎غر بازان شد. 

به زودی به تعقیب این گول‌ها حریف د اباسین څپې به هدف جبران این ضایعه بسیار جدی شد و آنها را مجبور ساخت تا بیشتر از حالت تهاجمی روشِ دفاعی اختیار کنند و تنها یک مهاجم تیم در خط حریف در تلاش استفاده از ضد حملات بود. 

ریتم بازی الی پایان نیمۀ اول همواره در حال سرعت گرفتن بود و تلاش های تیم د سپین‌غر بازان در دقیقۀ ۴۴ نتیجه داد، طوری که هدایت الله قریشی نخستین گول را به نفع تیم خود به ثمر رساند که در رشد روحیۀ تیم به هر حال بسیار مفید واقع شد اما دو دقیقۀ پایانی بازی هم بیشر با حملات تیم حریف شان ادامه یافت و بلاخره نیمۀ اول با نتیجۀ ۲ – ۱ به پایان رسید. 

د سپین‌غر بازان نیمۀ دوم را با اعتماد به نفس آغاز کرد، در حالی که د اباسین څپې نیز به مقیاس مساوی و در بعضی موارد هم، با استفاده از ضد حملات و همچنان ترتیب حملات مستقیم، به مراتب نیرومندتر و حاکم ظاهر شد. به زودی، دقیقۀ ۶۰ بازی برای تیم خوشبختی در قبال داشت و عبیدالله فضلی تقریباً یک فرصت از دست رفته را به گول مبدل ساخت و کار را برای د سپین‎غر بازان دشوارتر ساخت. 

د اباسین څپې در نیمۀ دوم نیز بر حریف خود تفوق داشت اما هردو تیم چندین بار دروازه‌های همدیگر را با مخاطره مواجه ساختند و در عین حال خط دفاعی خود را نیز ثابت حفظ نمودند که این روش باری برای د سپین‌غر بازان مفید واقع شد و شیر علی لعلی دومین گول را به نفع تیم خود در دقیقۀ ۸۷ بازی به ثمر رساند؛ طوری که این با این گول به نظر می‌رسید بازی در کل تصویر یک جریان منظم فرار و تعقیب را داشت و اما در نهایت با نتیجۀ ۳ – ۲ به پایان رسید. 

ولی کمالپوری و هدایت الله قریشی از تیم د سپین‌غر بازان، و همچنان، جمیل نجرابی، نوید افغان و حاجی رشاد فروتن از د اباسین څپې کارت‌های زرد دریافت نمودند. د ابسین څپې ۵۵ در صد بازی را در اختیار داشت. عبیدالله افضلی جایزۀ بهترین بازیکن را کسب کرد. 

به این ترتیب، د اباسین څپې نیز از گروه الف سه امتیاز به نفع خود کسب نمود. 

برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها عضویت صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague)   را کسب کنید. عکسهای بازیکنان و تیمهای مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.