قرار است دو تیم فینالیست سال گذشته در مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی، امروز، ۳۰ میزان ۱۳۹۷، ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در استیدویوم فدراسیون فوتبال افغانستان به مصاف هم بروند. 

قبل از این، هر دو تیم در مرحلۀ گروهی سه رقابت انجام داده اند. شاهین آسمایی در رقابت نخست خود، بازی افتتاحی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان، به مصاف موج‌های آمو رفت، طوری که با نتیجۀ ۲ – ۰ از سد این تیم گذشت و سه امتیاز به نفع خود کسب کرد. این تیم در ادامه، در دومین رقابت خود، پنجمین رقابت مرحلۀ گروهی فصل هفتم، به مصاف د اباسین څپې رفت، طوری که بسیار به مشکل در پی برد ۱ – ۰ سه امتیاز دیگر نیز به نفع خود ثبت کرد. بلاخره، در آخرین دیدار خود در مرحلۀ گروهی، این تیم به مصاف د سپین‌عر بازان رفت و با نتیجۀ ۳ – ۱ این حریف خود را نیز شکست داد و با مجموع ۹ امتیاز به نیمه‌نهایی راه یافت. 

در جهت دیگر، د میوند اتلان در نخستین رقابت خود، دومین رقابت مرحلۀ گروهی، به مصاف عقابان هندوکش رفت و حریف خود را با نتیجۀ ۲ – ۰ شکست داد. در ادامه، این تیم در دومین دیدار خود به مصاف طوفان هریرود رفت و با نتیجۀ قابل توجه ۳ – ۰ در برابر حریف خود به زانو درآمد. در نهایت، اتلان در یک رقابت حساس و سرنوشت ساز به مصاف تیم سیمرغ البرز رفت و برای ۳ امتیاز حیاتی خود مبارزه کرد. این تیم به هدف خود نائل شد و با مجموع ۶ امتیاز به نیمه‌نهایی راه یافت. 

عبدالحق فیضی، مربی تیم د میوند اتلان گفت: "ما امروز در مقابل تیم شاهین آسمایی یک بازی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز داریم. تیم شاهین آسمایی مدعی قهرمانی می‌باشد، اما تیم میوند اتلان نیز تمرینات خود را به خوبی پیش برده و برای پیروزی در بازی امروز از انگیزۀ لازم برخوردار می‌باشد تا بتواند به مرحلۀ نهایی راه پیدا کند. ترکیب بازی امروز ما ۴ – ۴ – ۲ می‌باشد، یک بازیکن مصدوم داریم، مرتضی جعفری، بازیکن خط دفاع ما بناء به کسر پای نمی‌تواند در این بازی حضور داشته باشد، همچنان یکی دو بازیکن دیگر ما نیز به صورت جزئی مصدوم می‌باشند، اما اگر بعداً آماده شدند، شاید در بازی حضور پیدا کنند اما به هر حال نظر به بازی‌های قبلی، شاید بعضی تغیرات در ترکیب تیم وارد شود". ایشان علاوه کردند: "تیم حریف ما، شاهین آسمایی از امکانات خوب برخوردار است، در کشور تاجیکستان اردوگاه‌های تمرینی داشته، بازیکنان شاهین تمرینات خود را در فرصت کافی به صورت منظم ادامه داده اند و نظر به تیم‌های سایر ولایات که بدون آمادگی به این مسابقات آمده‌اند، شاهین آسمایی بسیار جدی است، چند دوره به صورت متواتر برندۀ عنوان قهرمانی شده، یک تیم بسیار قوی است، ما نیز کوشش می‌کنیم که تدابیر لازم را برای یک رقابت خوب روی دست بگیریم". 

مجتبی فیض، مربی تیم شاهین آسمایی گفت: "از آنجایی که رقیب ما سال گذشته نیز در مرحلۀ نهایی در برابر ما بازی کرد و یکی از مدعیان عنوان قهرمانی می‌باشد، ما آمادگی خاص گرفته‌ایم و پیام ما همین است که، ما برای خوشی علاقه‌مندان خود بازی می‌کنیم و می‌خواهیم تمام علاقه‌مندان ما از این بازی رضایت داشته باشند. هیچ بازیکن مصدوم و محروم نداریم، در بازی امروز نیز به احتمال زیاد ترکیب بازی دوم خود را روی دست می‌گیریم".

رقابت میان تیم‌های شاهین آسمایی و میوند اتلان به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و اراکوزیا اف ام نشر می‌شود. برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها عضویت صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان (www.youtube.com/afghanpremierleague)   را کسب کنید. همچنان شما می‌توانید تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را در صفحۀ انستاگرام لیگ برتر  (Afghanpremierleague.official)تماشا کنید. برای معلومات بیشتر به صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com)  مراجعه نمائید.