افغانستان برای دفاع از قهرمانی خود در رقابت های فوتبال جنوب آسیا در برابر هندوستان قرار می گیرد. این مسابقه که تماشاچیان زیادی را در ورزشگاه تریواندرم به خود جلب خواهد کرد، سومین مسابقه نهایی رقابت های فوتبال جنوب آسیا می باشد که دو تیم متذکره در آن در برابر یکدیگر قرار می گیرند. 

هندوستان با شکست دادن تیم های سریلانکا و نیپال در مرحله گروهی این رقابت ها، در مرحله نیمه نهایی با تیم مالدیف روبرو شد. در دیدار جذاب نیمه نهایی تیم هند توانست با نتیجه ۳-۲ تیم مالدیف را شکست دهد. 

افغانستان اما تمام بازی های مرحله گروهی خود را به آسانی برنده شده است. تیم افغانستان در برابر بوتان و بنگله دیش توانست بدون درد سر جدی این تیم ها را شکست دهد و به این صورت به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کرد. در دیدار نیمه نهایی که در برابر تیم سریلانکا برگزار شد، تیم افغانستان توانست با نتیجه قاطع ۵-۰ تیم سریلانکا را در هم بکوبد. 

تیم هندوستان بدون حضورداشت بازیکنان کلیدی مثل سندیش جینگان و کالوین لوبو توانسته است به دیدار نهایی این رقابت ها صعود کند. مربی تیم هندوستان ستیفین کانستانتین بر بالای بازیکنان جوان خود اعتماد زیادی کرده است و این بازیکنان جوان هم از اعتماد که بالای شان صورت گرفته است به بهترین وجه استفاده کرده اند. بر علاوه لالیانزولا چانگتی که بازی اش در برابر نیپال او را محبوب دلها ساخت، بازیکنانی چون رولینگ بورگاس و هلی چرن نظری هم برای این تیم خوب درخشیده اند. 

مدافعین عنوان قهرمانی تا اکنون در تمام عرصه های بازی خود خوب درخشش داشته اند و به ویژه خط حمله آنها تمام شور و هیجان این تورنمنت را بر پا کرده اند. بازیکنان خط دفاعی مثل مسیح سیغانی، مصطفی حدید و حسن امین سزاوار تذکر ویژه اند زیرا آنها توانسته اند تا اینجای کار مستحکمترین خط دفاعی این تورنمنت را تشکیل بدهند. کاپیتان فیصل شایسته همواره در مرکز زمین از خود بازی های خوبی به نمایش گذاشته است و بازیکنان دیگر هم او را خوب حمایت کرده اند. خیبر امانی هم اکنون با چهار گول زده در صدر جدول گول زنان این تورنمنت قرار دارد و تلاش خواهد کرد در بازی نهایی تورنمنت، مجموع گول های خود را دیگر هم افزایش دهد. 

در دو دور گذشته هر دو تیم افغانستان و هندوستان به مسابقه نهایی این تورنمت صعود کرده اند که در سال ۲۰۱۱ هند توانست با نتیجه ۴-۰ افغانستان را از پیش روی خود برداشته در حالیکه در سال ۲۰۱۳ افغانستان توانست با نتیجه ۲-۰ انتقام خود را بگیرد. دیدار امسال به این دلیل  هم باید جذابتر از دو دیدار گذشته باشد که تیم مدافع عنوان قهرمانی به سطح بالای فوتبالی رسیده و از طرف دیگر تیم هندوستان بالای بازیکنان جوان خود اعتماد کرده است. 

این دیدار جذاب و دیدنی را امروز ساعت ۵:۳۰ عصر به صورت زنده از تلویزیون های طلوع و لمر فراموش نه کنید.