چهارمین فصل لیگ برتر افغانستان روشن در راه است تا بار دیگر توجه افغانها را از فشارهای معمول زندگی در افغانستان، معطوف به رقابتهای فوتبال کند، پدیده‏یی که در عوض برای آنها یک سرگرمی مسرت بخش است. بازیکنان تیم‏های شاهین آسمایی، نماینده پایتخت، و دسپینغر بازان، نماینده منطقه شرق، در جریان ۲ تورنمنت منطقه‏یی سخت و نفس گیر انتخاب شدند. تیم سومی که به تازگی توسط اعضای لیگ برتر افغانستان روشن برای رقابت در فصل ۱۳۹۴ انتخاب شد، طوفان هریرود بود. هچنین مسولین گماشته شده فدراسیون فوتبال افغانستان در انتخاب لیست ۲۶ نفره تیم منطقه غرب با اعضای لیگ برتر همکاری نزدیکی داشتند.
در این فصل، شاهد تغییر کوچکی در تعداد تیم‏های شرکت کننده در تورنمت منطقه‏یی هرات بودیم طوریکه تیم فراه، دیگر در این رقابتها حضور ندارد. این تیم از این به بعد در رقابتهای منطقه‏یی جنوب شرکت می‏کند تا در شکل دادن تیم  د‏میوند اتلان نقش داشته باشد.
در اوایل ماه ثور، تورنمنت منطقه‏یی هیجان انگیزی در ورزشگاه شهر هرات برگزار شد. ۴ تیم که ۲ تیم آنها از شهر هرات، ۱ تیم از غور، و ۱ تیم از بادغیس بودند، در این تورنمنت شرکت داشتند. بعد از چند مسابقه زیبا که بازیکنان جوان زیادی در آنها خوش درخشیدند، ۲۶ نفر از آنها به عنوان بهترین بازیکنان این منطقه توسط مسولین فدراسیون فوتبال افغانستان و مربی بین المللی این تیم، آقای غیرت علی میر احمدوف، انتخاب شدند. این مربی دارای مدرک مربیگری A از فدراسیون فوتبال آسیا است.