مسابقات محلی در سرتاسر افغانستان باعث افزایش سطح توقعات در فصل چهارم لیگ برتر افغانستان روشن شده است. رقابت‌های محلی، مکان اصلی انتخاب ۲۶ بازیکنِ هشت تیمِ اشتراک‌کننده در رقابت‌های لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ می‌باشد.
 مسابقات چهار روزه برای انتخاب بازیکنان تیم د میوند اتلان، از تاریخ ۱۵ ثور الی ۱۸ ثور در باشگاه فوتبال ولایت هلمند برگزار شد. تیم د میوند اتلان نمایندهٔ سمت جنوب افغانستان می‌باشد و بازیکنان این تیم از ولایت‌های هلمند، کندهار، نیمروز، زابل، ارزگان و فراه، انتخاب گردیده‌اند. تیم‌های اشتراک کننده از این شش ولایت در مسابقات محلی اشتراک داشتند و سرانجام درتاریخ ۱۹ ثور ۱۳۹۴، لیست ۲۶ نفرهٔ اعضای تیم د میوند اتلان اعلام گردید.
قبل از این، تیم طوفان هریرود ولایتِ هرات به نمایندگی از سمت غرب کشور وارد میدان می‌شد. این اولین باری بود که ولایت فراه در مسابقات محلی سمت جنوب به رقابت می‌پرداخت و بازیکنان برتر این تیم در ساختار تیم اتلان قرار گرفتند. اکنون با ایجاد این تغییر، فرصتی برای د میوند اتلان پیش آمده تا نسبت به فصل گذشته، در مسابقات این فصل لیگ برتر بازی بهتری از خود برای کسب عنوان مقام قهرمانی نشان بدهد.
مسئولین فدراسیون فوتبال افغانستان (AFF) و عثمان توشِف، مربی بین‌المللی این تیم از کشور ازبکستان، از عملکرد و بازی تیم و بازیکنان در این رقابت‌ها به شگفت آمدند و مسئولیت سنگین انتخاب ۲۶ بازیکن برتر این تیم را به دوش کشیدند. این رقابت‌های محلی، مورد تشویق و حمایت پُرشور علاقه‌مندان سرسخت فوتبال قرار گرفت که از شش ولایت در آن استدیوم گرد آمده بودند تا بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. بازیکنانی که در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتند از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند و باقی افراد، مأیوس و ناراحت، این رقابت‌ها را ترک گفتند. اما، جوانانی که انتخاب نشدند نباید آرزوهای‌شان را به دست فراموشی بسپارند و باید برای ارائه بازی بهتر در مسابقات محلی سال بعد، امید خود را زنده نگه دارند. منصفانه است اگر بگوییم این مسابقات باعث بالا رفتن سطح معیارها در رقابت‌های محلی آتی گردیده است.