به تاریخ ۷ قوس سال روان تمامی فدراسیون های فوتبال جهان از روز جهانی فوتبال پایه بانوان تجلیل به عمل آوردند. فدراسیون فوتبال افغانستان نیز برای گرامی داشت از این روز یک فیستوال فوتبالی را برای ۲۰۰ دختر نوجوان برگزار کرد.

فوتبال پایه در افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و فدراسیون فوتبال افغانستان همواره برای رشد فوتبال پایه بانوان تلاش کرده است.

کمیته فوتبال پایه فدراسیون فوتبال افغانستان در سال ۱۳۸۸ هجری خورشیدی توسط علی عسکر لعلی که مربی مسلکی فوتبال می باشد، تاسییس گردید. در حال حاضر مجتبی فیض، ریاست این کمیته را به عهده دارد.

هدف از ایجاد این کمیته انتشار و افزایش عشق به فوتبال در بین اطفال افغان گفته شده است. این کمیته به صورت منظم لیگ ها و فیستوال های فوتبالی را برای اطفال برگزار نموده و در عرصه آموزش مربیان اطفال مساعی به خرچ میدهد. کمیته متذکره همچنان همه ساله فیستوال های فوتبال را برای اطفال کشور در ولایات مختلف برگزار می کند تا از این طریق بتواند فرهنگ فوتبال را در جامعه رشد دهد.

قابل ياداوريست كه فوتبال پايه افغانستان در سال ۱۳۹۲ از سوي كنفدراسيون فوتبال اسيا به عنوان بهترين برنامه فوتبال پایه در سطح آسيا انتخاب شده بود.