اولین بازی برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، با دیدار « شاهین آسمایی » و « سیمرغ البرز» شروع شد. این بازی از لحاظِ مشخص شدن یکی از تیم‌های صعود کننده به مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، یک نبردِ کاملا سرنوشت‌ساز بود. علی‌رغم پیروزی ۳-۲ سیمرغ در برابر شاهین، این تیم نتوانست به مرحلۀ نهایی فصل پنجم راه پیدا کند.

سیمرغ برای کم کردن اختلافِ گول‌های خورده خود در بازی رفت، در این مسابقه عمل‌کردِ خوبی را از خود به نمایش گذاشت اما ناچار به یک پیروزی ۳-۲ رضایت داد. سیمرغ برای حضور در مسابقه نهایی، باید این بازی را با اختلاف ۸ گول، برنده می‌شد، آرزویی که تبدیل به واقعیت نشد.
شاهین علی‌رغم داشتن فرصت‌های بسیار خوب، در این بازی چندان با انگیزه ظاهر نشد. برای نمونه، امرالدین شریفی، مهاجم خوب شاهین، یک ضربه پنالتی را در دقیقه ۱۳ از دست داد اما حشمت‌الله بارکزی، با گول یک ضربِ خود، تیم پایتخت را پیش انداخت.
ادامه نیمه اول با حملاتِ بی‌اثر هر دو تیم دنبال شد و سرانجام ۴۵ دقیقه اول با نتیجه ۱-۰ به نفع شاهین به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، حمید حبیبی، بازیکن شاهین، در دقیقه ۵۳ توانست برای دومین بار توپ را از خط دروازه سیمرغ عبور دهد. تمام حملات دیگر یا با بی‌دقتی طلایی‌پوشان از دست می‌رفت یا توسط بازیکنان حریف دفع می‌شدند.
در طرف دیگر، سیمرغ توانست در دقیقه ۵۹ به گول اول خود دست پیدا کند، سهیل حکیمی، اولین گول تیم‌‌اش را به ثمر رساند. سپس، رومن صادقی، و منیر‌الحق ندیم توانستند به ترتیب در دقایق ۶۳ و ۷۰ برای نماینده شمال گول‌زنی کنند.
بر اساس آمار بازی، سهم هر دو تیم در تصاحب توپ و میدان مساوی بود و رومن صادقی به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

این مسابقه با نتیجه ۳-۲ به نفع سیمرغ به پایان رسید اما این تیم به خاطر تفاضل گول کمتر، ۶ گول، نتوانست به بازی نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ راه پیدا کند. سیمرغ برای کسب عنوان سومی به مصاف بازندهِ دیدار فردا می‌رود. دو تیم موج‌های آمو و د‌میوند اتلان دومین بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی را فردا برگزار می‌کنند.
این چهارمین باری است که شاهین برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن، در دیدار نهایی حاضر می‌شود.

این مسابقه در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremireleague، در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به این وب سایت، www.afghanpremireleague.com، مراجعه کنید.