دو تیم «شاهین آسمایی» و «د‌میوند اتلان» در هیجان‌انگیز‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی افغانستان، بازی نهایی لیگ برتر افغانستان روشن، به مصاف هم می‌روند. لیگ برتر افغانستان روشن۱۳۹۵، تورنمنت قهرمانی خویش را در ورزش‌گاه فدراسیون فوتبال افغانستان روز پنج شنبه، ۴ سنبله ۱۳۹۵، آغاز کرد. ۸ تیم به نمایندگی از ۳۴ ولایت افغانستان در مرحله گروهی این تورنمنت با هم به رقابت پرداختند که در پایان این مرحله، ۴ تیم شاهین آسمایی، سیمرغ البرز، موج‌های آمو، و د‌میوند اتلان، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند. علاقه‌مندان به فوتبال از سخت‌کوشی و عمل‌کرد عالی تمام تیم‌ها شگفت زده شدند. دو نماینده پایتخت و حوزه جنوب، شاهین آسمایی و د‌میوند اتلان، تیم‌های پیروز در مرحله نیمه‌نهایی بودند که در مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، در مقابل هم به میدان می‌روند. این دو تیم فینالیست، روز جمعه، ۹ میزان ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۰۰ بعد‌از‌ظهر، به وقت محلی، برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند. قبل از این مسابقه، در صبح همان روز شاهد یک مسابقه دوستانه فوتبالِ بانوان هستیم. لیگ برتر افغانستان روشن برای تیم‌های اول، دوم، سوم، و چهارمِ لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ جوایز نقدی را در نظر گرفته است.
 
در نشستِ رسانه‌ای که به مناسبتِ مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ برگزار شد، آقای ضیا آریا، معاون کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن، آقای یوسف کارگر، معاون مدیرِ تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان، آقای شفیع شریفی، مدیر روابط عمومی روشن، آقای آرش بارز، نماینده پامیر گروپ، آقای مجتبی فیض، مربی شاهین، آقای وحید‌الله وحیدی، مربی ‌دمیوند اتلان، و سهام‌داران لیگ برتر افغانستان روشن حضور داشتند.
 
محترم ضیا آریا، معاون کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن، می‌گوید: "تیم لیگ برتر افغانستان روشن تمام آمادگی‌های لازم برای برگزاری مسابقه نهایی فصل پنجم را روی دست گرفته است."  ایشان از تلاش و زحمات فدراسیون فوتبال افغانستان، شرکت روشن، پامیر گروپ، مربیان، بازیکنان، و تمام افرادی که به طور شخصی از لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، حمایت کرده‌اند، اظهار امتنان و قدردانی کرد.
 
محترم یوسف کارگر، معاونِ مدیر تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: " ما مطمئناً تمام حمایت‌های تخنیکی مورد نیاز برای مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، را برای دست‌اندر‌کاران این لیگ فراهم می‌کنیم." ایشان درباره اشتباهات داوری در بازی موج‌های آمو - دمیوند اتلان به این موضوع اشاره کرد که، " آن اشتباهات زیاد عمده نبوده و اشتباه داوری جزیی از بازی فوتبال است؛ هر‌چند، این فدراسیون تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اشتباهات در بازی نهایی انجام می‌دهد."
 
مربی شاهین آسمایی، مجتبی فیض، در جواب خبرنگاران می‌گوید: "علی‌رغم نبود تعدادی از بازیکنان کلیدی در ترکیب شاهین، ما با مشکلی رو‌به‌رو نخواهیم شد و نام تیم ما در جام قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به عنوان تیم قهرمان حک خواهد شد. ما در ۵ بازی گذشته خود آرایش‌های مختلفی را به کار گرفتیم و به احتمال زیاد با آرایش ۴-۴-۲ بازی خواهیم کرد."
 
از سوی دیگر، وحید‌الله وحیدی، مربی دمیوند اتلان، به هواداران میوند بابت آمادگی و انگیزه بازیکنان این تیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، اطمینان خاطر داد. ایشان در ادامه گفت: "ما نقاط ضعف خود را در بازی‌های گذشته به دقت بررسی کرده و برای رفع آنها اقدامات لازم انجام داده‌ایم."
 
تخمین زده می‌شود که حدود ۵۷ در‌صد افغان‌ها (حداقل ۱۸/۶ میلیون بیننده) در داخل کشور به همراه سایر هموطنان در سراسر دنیا ( از طریق شبکه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن)، شاهد مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، بین دو تیم شاهین آسمایی و د‌میوند اتلان باشند.