"ایمل گریوال" متولد کابل است و بیشترعمرخود را درافغانستان سپری کرده است. در زمان رژیم طالبان، خانواده او مانند سایر افغانها به پاکستان مهاجرت کرد. او بعد ازحضور نیروهای آمریکایی و ناتو در سال ۱۳۸۰ به زادگاه خود برمی گردد."ما زندگی خوبی در اسلام آباد و پیشاور داشتیم اما بی‏ صبرانه منتظر بازگشت به وطن بودیم. هیچ جایی وطن خود آدم نمی شود."
"گریوال" در کودکی عاشق فوتبال می شود. بیشتر اوقاتِ خردسالی او همراه با پدرش، استاد محمد صابر گریوال، در زمین‏های فوتبال سپری شد.  به مانند یک کودک، او شیفتهء شنیدن موفقیت های پدرش در عرصه بازیگری و مربیگری بود. در دههء سوم عمرش، "گریوال" به عنوان یک افسرِارتش و یک فوتبالیست ایفای وظیفه می کند اما اندکی بعد، به عنوان مربی درهدایت تیم زیر ۱۶ سال افغانستان در یک تورنمنت منطقه ای در ایران سهم می گیرد. در حال حاضر او به عنوان سرمربی و مربی در سایت ورزشی وزارت دفاع و تیم اردوی افغانستان انجام وظیفه می کند.ایمل یکی از۱۵۰ جوان فوتبالیستی است که راه پدر خود را ادامه داده است.
"ایمل" در طول زندگی خود درسهای مهمی از پدر خود آموخته است که مهمترین آنها تمرین کردن است. او به شعار " نابرده رنج گنج مسیر نمی شود" سخت باور دارد. او از کودکی تا اکنون، تمرینات دروازه ‏بانی خود را ادامه داده و با گذشت زمان تمریناتش بیشتر و بیشتر هم شده است. تلاش او باعث شد که  کاپیتان تیم "عقابان هندوکش" شود، تیمی که نایب قهرمان فصل ۱۳۹۳ لیگ برتر افغانستان شد." اگر به تمرینات ورزشی خود ادامه دهید، در هر کار فعال می شوید و فعال بودن منجر به قهرمانی می شود. من سر ورزش خیلی باور دارم چون فکر و بدن انسان را قوی می سازد. برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست خوب،باید تمرین ،تمرین و تمرین کرد!"
"سنگربان" عقابان هندوکش با عملکرد خوب خود تعجب همگان را برانگیخت. "عقابان" تا فینال بدون شکست به کار خود ادامه داد و تنها در فینال، مغلوب "شاهین آسمایی" شد.  با وجود این که تیم پایتخت ۷ بازیکن ملی پوش در ترکیب خود داشت، عقابان در دو بازیی که در این فصل با این تیم داشت، یک برد و یک باخت را به دست آورد. آنها در دقایق اضافه، ۳-۲ فینال را به "کابل" واگذار کردند. " تیم ما رقیبِ اصلی شاهین است."  این تیم روی کار انفرادی بازیکنان خود اتکاء دارد در حالی که کار تیمی برای ما خیلی مهم است. هر بازیکن باید وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد و برای موفقیت، باید قبل از هر چیزی به فکر تیم باشیم."
به عنوان کاپیتان تیم، ایمل بعد از مربی افغان تیم، "استاد معین"، و مربی تاجیکستانی تیم ،" استاد اهل الدین"  سومین نفری بود که می توانست تیم را هدایت کند. او تمام موفقیت‏‏های این فصل را مدیون تلاشهای این دو مربی می داند." مربیان من نقش مهمی داشتند و بخاطر آنها بود که ما عملکرد خوبی در لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۳ داشتیم. استاد معین و استاد اهل الدین کار تیمی را به ما یاد دادند. آنها با تمرینات خود سیستم‏های دفاعی و هجومی موثری را به ما نشان دادند. آنها به ما یاد دادند که در وقت برد نباید مغرور شده و بعد از هر باختی هم نباید ناامید نشویم. با یاری خدا و مربیانمان، قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ از آن ما خواهد بود."