هشت تیم برای عنوان قهرمانی در تورنمنت اصلی لیگ برتر افغانستان روشن به مصاف هم میروند، این رقابت ها به تاریخ ۵ سنبله آغاز شده وبه تاریخ ۱۰ ماه میزان ختم میشود. این هشت تیم از شوق وعلاقه عمیق فوتبال در هشت زون و ۳۴ ولایت افغانستان نماینده گی میکند.

هشت تیم لیگ برتر افغانستان هرکدام توسط یک مربی بین المللی ویک دستیار مربی افغان،اداره میشوند. امسال، پنج مربی از تاجکستان و یک مربی از ازبکستان همراه با دستیاران افغان شان به منظور بر گزیدن بازیکنان برتربه مراکز زون ها سفر کردند.

پس از آن به تاریخ ۱۵ اسد مراسم قرعه کشی لیگ برتر افغانستان روشن صورت گرفت. هشت تیم حاضر در لیگ برتر به دو گروه "الف" و "ب" تقسیم شدند که گروه "الف" شامل تیم های عقابان هندوکش ، دسپین غر بازان، موج های آمو و دآباسین څپی میباشد و گروه "ب" شامل تیم های شاهین آسمایی، دمیوند اتلان، طوفان هریرود و سیمرغ البرز میباشد.

ما شاهد ۱۲ دیدار در مرحله گروهی رقابت ها خواهیم بود و بعد از آن دو تیم برتر از هر گروپ به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد. این در حالیست که هر تیم یک بازی را در خانه خود و بازی بعدی خود را در بیرون خانه خود بازی میکند. دو تیم با بیشترین نمره درمرحله نهایی به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم از جمله چهار بهترین که از صعود به مرحله نهایی باز میمانند، برای کسب مقام سوم به مصاف هم میروند.

مراسم افتتاحیه این فصل به تاریخ ۵ سنبله برگزار خواهد شد ودر اولین دیدار این فصل تیم شاهین آسمایی در مقابل سیمرغ البرز بخت آزمایی خواهد کرد. این نخستین دیدار این دو تیم در مرحله گروهی رقابت ها خواهد بود. در دیدار نهایی فصل ۱۳۹۳ لیگ برتر افغانستان روشن، شاهین آسمایی رقیب اصلی خود سیمرغ البرز را به زانو زد اما در تورنمنت نوروزی سال ۱۳۹۴ سیمرغ البرز با یک خط دفاعی قوی توانست در ضربه های پینالتی با نتیجه ۴-۰ شاهین آسمایی را شکست داده و انتقام خود را بگیرد.

تمام دیدارهای مرحله گروهی این فصل ساعت ۴ عصر به وقت کابل آغاز خواهد شد. این مسابقات به شکل زنده از تلویزیون های طلوع و لمر و رادیو های آرمان و اراکوزیا، پخش میشود. همچنان این مسابقات روی صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن قابل دسترس است www.youtube.com/afghanpremierleague.