بازیکنان هر هشت تیم لیگ برتر افغانستان روشن هفته گذشته به کابل رسیدند، و بی صبرانه منتظر شروع بازی اصلی لیگ که تاریخ ٢٨ آگوست بین شاهین آسمایی و د آباسین سپی است هستند.

این بازی به صورت انحصاری از شبکه های طلوع، لمر، رادیو آرمان اف ام، و آراکوزیا اف ام پخش میشود. این بازی از صفحه یوتوب لیگ برتر افغانستان روشن هم پخش میشود:

www.Youtube.com/afghanpremierleague

برای اولین بار در این سه دوره، بازیکن های هر تیم از ١٨ به ٢١ افزایش یافته. این افزایش بخاطر زیاد شدن علاقه ی فوتبال دوستان با استعداد به لیگ برتر افغانستان روشن است. در این دوره، بازیکنان با استعداد افغان زیر نظر مربیان حرفه ای و تایید شده فیفا از تاجیکستان و ازبکستان میباشند.

زماری سالنگی (مهاجم تیم عقابان هندوکوش) درباره فرصت بازی زیر نظر این مربیان گفته است: "من خیلی خوش شانس هستم که زیر نظر این مربیان با تجربه بازی می کنم. با کمک آنها و مربیان افغان ما، عقابان هندوکوش حتما به مرحله نیمه نهایی میرسد." سالنگی فقط یکی از بازیکنان با استعداد امسال لیگ برتر افغانستان روشن است. این بازیکن ١٩ ساله که در کابل به دنیا آمده و بزرگ شده، از وقتی که به یاد دارد آرزو داشته که یکی از بهترین بازیکن های فوتبال شود. "از بچگی، یگانه چیزی که میخواستم و به فکر آن بودم فوتبال بوده. میخواهم که بهترین بازیکن افغانستان باشم."

تمامی بازیکنان در خانه هایی با تجهیزات کامل که توسط لیگ برتر افغانستان روشن فراهم شده اقامت دارند.  محل سکونت آنها در شهر نو کابل بوده و ١٠ کیلومتر با استادیوم میدان سبز فدراسیون فوتبال افغانستان فاصله دارد. برنامه تمرین هر هشت تیم به طور چرخشی در این استادیوم می باشد